Pillantás a kulisszák mögé - A ZZR Project (1.)

2009.08.14. 13:40 | kawasaki.hu

Hogy készül egy motor? Mik a fejlesztési irányelvek?  Mi a tervezés folyamata? Miért pont egy 'olyan' motort terveztek? Sokan feltettük már ezeket a kérdéseket egy új modell bemutatásakor.

Következő cikk sorozatunkban a jelenlegi legerősebb szériagyártású motor, a Kawasaki ZZR1400 fejlesztésébe pillantunk be.

 

1. rész: ELŐZMÉNYEK

A Kawasaki hírneve, mint a világ legerősebb szériagyártású motorjainak gyártója már jóval a ZZ-R megjelenése előtt elindult  a meglepő Z1-gyel, amit a Szuperbike-ok Királyaként emlegettek.

1977-ben a Z1-et leváltotta a Z1000, majd ezt követte a Z1R, a Z1100GP és a GPz1100 - mindegyik korszakalkotó gép volt a maga nemében. 1984-ben a Kawasaki újra magasra állította a mércét a teljesítmény tekintetében, amikor piacra dobta az új GPz900R-t, az első Ninja modellt. Ebből a vékony, vízhűtéses gépből fejlődött ki 1986-ra a GPz1000RX, majd 1988-ra a ZX-10, és az átalakulás csúcspontjaként 1990-ben a ZZ-R 1100 modell.

A ZZ-R 1100 debütálása 1990-ben elképesztő sikert hozott. Megjelenésekor a ZZ-R 1100 teljesítménye hihetetlen volt: 147 LE. A teljesítmény eléréséhez a Kawasaki megalkotta a legelső 'Ram Air rendszert', ami egy bemeneti cső a motor elején, amely a levegőt egyenesen a légszűrőhöz vezeti. Ennek a motornak volt először 320 km/h-ig skálázva a kilométerórája! Az elkövetkező hat évben vitathatatlanul ez a motor volt a "Sebesség Királya", és mivel az óriási teljesítmény sokoldalú hasznosíthatósággal párosult méltán vált a világ minden táján közkedvelté. A ZZ-R 1100 modell megjelenésével született meg a "Zászlóshajó" elnevezés is, amellyel a mindenkori csúcsmodelljét jelöli a Kawasaki.

1993-ban a ZZ-R 1100-at jelentősen átdolgozták, majd 2002-ben nyugdíjazták a ZZR1200 megjelenésével.


 

2004-ben a big-bike Ninják triumvirátusát a szuper túrázó ZZR1200 mellett, a 2000-ben debütált és a világ legerősebb széria motorjának számító Ninja ZX-12R, valamint a versenypályákra kifejlesztett nagy visszatérő, a  Ninja ZX-10R alkották.

A Kawasaki tulajdonosok büszkén feszítenek motorjukon, mivel jól tudják, hogy a kategória legerősebb gépeit uralják. A Kawasaki legyőzhetetlen teljesítmény hírnevét öregbítendő, a mérnökök már dolgoztak egy új modellen, ami a ZZR-ek hagyományait követve egyesíti magában a nagy teljesítményt a túra gépek kényelmével és kezelhetőségével. Természetesen a legmodernebb technikai fejlesztésekkel és újításokkal ellátva.

A 2003 őszén tartott milánói EICMA Shown a Kawasaki bemutatott egy koncepció modellt a ZZR-X-et, ami a Kawasaki fejlesztőmérnökeinek és dizájnereinek elképzelése, a jövő Kawasaki szupersport túramotorjáról. Lehet, hogy ez a ZZR1400 alapja?

Következő posztunkban a ZZR-X koncepció modellt mutatjuk be.


Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról?

Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr181301199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása