Kawasaki Élmény - Zöld Szív

2011.02.16. 13:14 | Vendég Kawás

Kawasakis Játékunkra érkezett Gyula írása, egy emlékezetes Kawás élményéről.

"Örömmel értesültem erről a játékról, remélve, hogy nem csak Kawások fogják olvasni.

1984.márciusában kaptam meg a motor jogsit, azóta rengeteg kétkerekűvel volt már dolgom. Volt KGST-s, kétütemű, négyütemű, egyhengeres, sor kettes, boxer, sor négyes. Aztán hosszú szünet következett, mert jöttek a gyerekek és veszélyes a motorozás. De, ha valakit a benzin bacilus megfertőzött, nem tud meggyógyulni. Így jártam én is.

Először csak egy kis robogó…….., tudod a parkolás és a dugó miatt. Aztán muszáj volt valami gyorsabbat, mert a gázkarról folyton lecsavartam a markolatot és ínhüvelygyulladást is kaptam. A régi gépeket jól ismertem, de most szerettem volna valami újabbat.

A mostani gépekről szinte semmit sem tudtam, ezért az újságok tesztjei alapján döntöttem és vettem egy YBR 125-öt. Hiba volt.

Hamar rájöttem, hogy valami spéci öszvérre van szükségem, ami a városi forgalomban is ügyes és túrázáshoz is elég gyors, jól pakolható, két személynek is kényelmes, olcsó az üzemeltetése. Szóval mindent tudjon. Nézegettem a teszteket, kiállítás, kereskedések stb. Kicsit furán éreztem magam, mert úgy éreztem, hogy senki nem hallgat meg, csak rám akarja sózni a raktáron lévő „akciós” motorját.

Három Japán gyártó típusai közül válogattam, mert a Kawáról mindenki lebeszélt, …azok csörögnek, zörögnek, nincsenek rendesen összepakolva, nem minőség, ilyeneket hallottam és el is hittem. Elhatároztam, hogy nem adom a pénzem, csak ha kipróbálhatom a kiválasztott típusokat mind, aztán döntök. Négy gép jött számításba, CBF 600, Fazer, Bandit és SV650. Fél évig próbáltam tesztmotort szerezni. Hiába voltam Yamaha tulajdonos a Fazert egyik kereskedés se adta ide, nem tudtam kipróbálni. A Hondánál már rugalmasabbak voltak, megbeszéltünk egy időpontot és röpke 40perc várakozás után meg is mutatták a tesztmotort. Pont a motor előnyeit nem ismerhettem meg, mert kaptam egy felvezetőt, aki, 55km/h fölött sokkot kapott és integetett, hogy tartsak nagyobb követési távolságot. Összesen 4 km-t „teszteltem” és megállapítottam, hogy a CBF lassú, erőtlen és nehézkes. A Suzukisok sokkal lazábbak voltak, azt mondták, hogy a Bandit ugyan olyan nehéz dög, mint a CBF, ezért próbáljam egyből az SV-t. Kezembe adták a kulcsot, egy kölcsönadási papírt és azt mondták, hogy egy óra múlva hozzam vissza a gépet. Ugye nem kell mondanom, hogy fülig ért a szám? :) Visszavittem a motort, de a Yamahát nem akarták beszámolni, ezért megbeszéltük, hogy ha eladtam visszajövök.

Feladtam egy hirdetést és arra gondoltam, vajon miért beszéltek le a Kawáról? Mitől féltenek engem? Egyre kívánatosabbá vált a tiltott gyümölcs. Rákerestem a neten, találtam egy telefonszámot és felhívtam. Elmondtam, hogy milyen motort keresek, ügyes városit, gyors túrázót, olcsón fenntarthatót. Arra gondoltam, most megfogtam a srácot, szóhoz sem tud jutni és jó lesz nekem az SV. De tévedtem. Azért hallgatott, mert rám figyelt és a válasza megdöbbentő volt. Semmi olyat nem éreztem, mint a többi kereskedőnél….. majd én megmondom a tutit öregem. Rendkívül udvariasan, mégis úgy mintha régi barátok lennénk, meghívott egy tesztvezetésre. Azt hiszem, mát itt eldőlt, hogy az ő ügyfele leszek, de a motor még jobban letaglózott. ER-6n!!!!!

A tesztnapon szívélyesen fogadtak, csoki, üdítő. Röviden bemutatta a mocit, aztán tempó-tempó, iszkiri, vágta! A felvezetőm egy Z 1000-el mutatta meg az ER-6n előnyeit. Bevitt a sűrűjébe, volt városi forgalom és nagysebesség is. Kb 20 km-t motoroztunk együtt és nagyon nehéz volt az elválás. Alig vártam, hogy hazavihessem. Azóta több mint 20 000. km-t mentem a motorral problémamentesen, nem csörög, nem zörög, jól van összerakva. Ebben a kategóriában a legjobb választás. Igazi mindenes, öröm vele motorozni.

Kiderült, hogy a DMC egy nagycsalád, baráti a kapcsolatunk, nem csak a saját kereskedésem, hanem a szerviz és más kereskedők is szeretettel látnak. Minden típust ki lehet próbálni, beszerzik a szükséges tesztgépet. Megismerhettem a KLX 250-et, az új Z 1000-et, és a GTR 1400-at is. Az esti motorozások és a Lime Partik is felejthetetlenek.

Jelenlegi igényeimnek az ER-6n tökéletesen megfelel, de ha majd egyszer lecserélem, újra Kawát választok"

 

Ha tetszett az élménybeszámoló nyomj egy Tetszik-et és oszd meg barátaiddal is.
Ha kedvet kaptál írd meg (blog@kawasaki.hu) a saját Kawás élményedet és már is a Tied egy 25%-os kedvezményt adó
Kawasaki Szerviz Kártya.

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr582665248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása