ZX Kupa 3. forduló (versenyzői beszámoló)
Július 11-én vasárnap tartottuk a Kawasaki ZX Kupa idei 3. fordulóját a Hungaroringen, amire 16 Ninjás nevezett. Az 5 darab Kawa box teljesen megtelt, és a jó időnek köszönhetően többeket családjuk is elkísért, így nagyon kellemes hangulatban telt az egész nap.
Minden Ninja tulajdonosnak ajánlom, hogy próbálja ki magát a ZX Kupában. Ha nem tudod hogy kezd el, keress meg minket, segítünk az elindulásban. A mostani rajtrácson is volt teljesen széria gép.
A szurkolóknak pedig nem győzőm hangsúlyozni, hogy milyen jó érzés ilyenkor a boxban lenni. Hallgatni a versenyzők beszámolóit, nézni egymás ugratásait vagy, amint versenytől független segítik egymást tanáccsal, szerszámmal, fékbetéttel, vagy csak nézni a rajongó és büszke családtagokat. Volt, akinek a barátnője adta a szerencse puszit, volt akinek a lánya indíthatta a motort. Felemelő.
A versenyt pedig ismét Dósa Tibi (ddt500) beszámolója alapján izgulhatjuk végig. Jó szórakozást!
"ZX Kupa - 3. futam
A mai napon az volt a terv, hogy megyek 2:03-at. Ugye régóta írom, hogy nem tudok dönteni. Valóban nem tudtam, mert ma sikerült. Régóta fundálkoztam, hogy vajh a gyors balosba miért tudok dönteni a visszafordítókban meg miért nem? Volt egy ötletem, hogy nem jól ülök a motoron.
Na, szóval sikerült még később kiérnem a ringre, mint a múltkor, de szerencsére átszervezték a regisztrációt így pikk-pakk végeztem. Jani még tegnap mondta, hogy a szabadedzésen 2:04-et kell mennem. Felmentem és elkezdtem kísérletezni.
A második körben ért a megvilágosodás. A visszafordítókban, ahogy elveszem a gázt teljesen előreesek a tank mellé és annyira beterhelem a motor elejét, hogy emiatt nem tudok fordulni. Hátul tartottam magam a gázelvételnél és a motor dőlt, mint a krumplis zsák. Azonnal térdeltem MINDEN HOL!
Első mért köröm rögtön 2:07, második 2:05. Lejöttem inni (a karom egyből bedurrant) ott a Hadnagy Józsi (a speaker) megtalált. Dorka mondja 2:05 és harmadik vagyok. Na mondom ez szép nap lesz. Visszamentem még egy körre. Fájt a karom, a fékem elfogyott így nem erőltettem. Éreztem, hogy minden kanyarban szép nagyokat döntök, és úgy nagyjából kijön minden. 2:02.7. második hely az edzésen. A célrarában a race chrono szerint +13km/h tettem rá a keddi 2:05,7-es körömhöz képest. 79 vs 92.
Mindenki gratulált, szóval fa**a volt. Persze volt bennem egy olyan érzés, hogy: Vazze! Ezzel küzdöttem ennyit? Akkor ott úgy gondoltam, hogy ha nem csinálok semmi extrát akkor a finomítással nyerek még 1mp. Megjött a Jani kicserélte a fékbetéteimet. (A régire jobban illett már a fékhártya elnevezés). Fogott a fékem addig is csak már nagyon bejött a fékkar és nem volt megnyugtató.
Délben volt az időmérőnk és iszonyat meleg volt. Árnyékban 33 fok, az aszfalt hőmérséklete 58°C! Sajnos az időmérőn nem működött az RC (elnyomkodtam). Az első mért körömben majdnem zakóztam egyet. A lejtős féktávon rámartam a fékre és az új fékbetétek nagyon fogtak. Visszaengedtem, majd megint behúztam. Közben megérkezett a 3-as kanyar és nemtom vagy az eleje indult meg vagy a hátulja de nagyon nagyot csúszott a motor. Ki is mentem a bukótérbe.(2:11.764) Kövi köröm 2:03.3 volt. Lejöttem informálódni meg guminyomást mérni. Balageeval azt sütöttük ki, hogy ezt a 6680-as gumit 1,4-re engedjük üzemi hőfokon hátha nem fog csúszkálni. Nem csúszkált. Mondták mi a köröm, na mondom még két kör és elég. 2:03.440, 2:02.242.
Elégedett voltam és nem is fáradtam ki úgy mint, az első menetben. Nézem a lapot, hogy mi a helyzet hát a harmadik rajtkockába voltam jó. A negyedik helyezett Hahn Peti 2:02.4-et ment de 600-sal. Az első 1000-es 2:01.0-át ment a harmadik meg 2:05-öt szóval egy nagy lyukban voltam. Úgy voltam vele, hogy menjünk végig oszt javítsunk még a köridőn. A dobogó szinte biztos volt.
Na, a verseny előtt betoltam 3 MagneB6-ot meg egy fél zacskó szőlőcukrot és ittam rá a vizet mint egy teve. Még a rajtrácson is vedeltem. A felvezető kör végén majdnem elcsaptam a Kis Vikit. Pont a célrará előtt kezdett el gumit melegíteni én meg mentem rendesen. Hát nem tettem volna be a kezem a két motor közé. (Még egyszer is bocs).
Jött a rajt. Azért imádkoztam, hogy az első két ember menjen el. Ne kelljen amiatt izgulnom, hogy az 1:59-es Kurta elcsap-e a 2-es kanyar féktávján. Nem mondhatnám, hogy jól kaptam el a rajtot, de utána ment a moci, ahogy kell szóval másodiknak érkeztem a féktávra. Úgy voltam, hogy ahol az első fékez, én még ráteszek 10m-t. Na majdnem bele is szálltam hátulról. Szerencsére kisodródott én meg belassultam, így a Kurta pont befért. Próbáltam ragadni rájuk, de sajnos megint elkezdtem hibázgatni így hamar leszakadtam. Mögöttem volt 2db 600-as a Hahn meg a Crazyjoe. A lejtős féktávon majdnem rögtön elszálltam. Már bennem volt, hogy kieresztem a motort, de aztán elfordultam. Túl rövid féktávot akartam venni, ami még ment is volna, de olyan gyorsan raktam kettesbe hogy csikorgott a hátsó kerék és össze-vissza dobálta a seggét. Asszem a második kör végén a célrará előtt bejött mellém a Hahn Peti és én hagytam. A célegyenesben sem vettem vissza, mert bíztam benne, hogy behúz egy jobb köridőbe. A mansellbe sikerült úgy bemenni, hogy becsuktam a jobb szememet, hogy ne lássam mennyire van közel a külső rázókő. Szerintem max.10 centire volt és a térdem végig karcolt. Fostam, mint állat. A következő körben sikerült elfékeznem a cél végét. Akkor láttam, hogy a Crazy ott van mögöttem. Na összekaptam magam és végül is az 5-8 köröm egész jó volt. Úgy a hatodik körtől már úgy elkészültem az erőmmel, hogy a sikán utáni balosba bevágódtam, de már alig bírtam áttenni a jobbosba a motort. Ettől függetlenül a hetedik körben futottam meg a legjobb körömet, ami 2:01.823 lett. Utána még egy 02,9 és végem is volt. A célrarában 150 km/h-nál beváltottam a negyediket olyan fáradt voltam. Nem volt erőm kapaszkodni. (Rendesen 220 km/h-nál szoktam). Utolsó két köröm 2:04-es lett. A motor fa**án működött a gumi nem csúszott különösebben. Valszeg ezzel a gumival megyek a következő versenyre is. Végül is a kilencedik körig a Peti mögött voltam 1-2mp-re lemaradva, de nem voltam támadó helyzetbe.
Szóval negyedik lettem összesítésben, az ezresek között meg a második. Az előző futamon 45mp kaptam az elsőtől, ma meg csak 16-ot.
Asszem, amióta pályázom még nem voltam ilyen elégedett. (ddt500)"
Gratulálunk a versenyzőknek!
A következő futam 2010. augusztus 13-án, pénteken lesz a Hungaroringen.
Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.