ZX Kupa 3. forduló (versenyzői beszámoló)

2010.07.12. 16:16 | kawasaki.hu

Július 11-én vasárnap tartottuk a Kawasaki ZX Kupa idei 3. fordulóját a Hungaroringen, amire 16 Ninjás nevezett. Az 5 darab Kawa box teljesen megtelt, és a jó időnek köszönhetően többeket családjuk is elkísért, így nagyon kellemes hangulatban telt az egész nap.

Minden Ninja tulajdonosnak ajánlom, hogy próbálja ki magát a ZX Kupában. Ha nem tudod hogy kezd el, keress meg minket, segítünk az elindulásban. A mostani rajtrácson is volt teljesen széria gép.

A szurkolóknak pedig nem győzőm hangsúlyozni, hogy milyen jó érzés ilyenkor a boxban lenni. Hallgatni a versenyzők beszámolóit, nézni egymás ugratásait vagy, amint versenytől független segítik egymást tanáccsal, szerszámmal, fékbetéttel, vagy csak nézni a rajongó és büszke családtagokat. Volt, akinek a barátnője adta a szerencse puszit, volt akinek a lánya indíthatta a motort. Felemelő.

A versenyt pedig ismét Dósa Tibi (ddt500) beszámolója alapján izgulhatjuk végig. Jó szórakozást!

"ZX Kupa - 3. futam

A mai napon az volt a terv, hogy megyek 2:03-at. Ugye régóta írom, hogy nem tudok dönteni. Valóban nem tudtam, mert ma sikerült. Régóta fundálkoztam, hogy vajh a gyors balosba miért tudok dönteni a visszafordítókban meg miért nem? Volt egy ötletem, hogy nem jól ülök a motoron.

Na, szóval sikerült még később kiérnem a ringre, mint a múltkor, de szerencsére átszervezték a regisztrációt így pikk-pakk végeztem. Jani még tegnap mondta, hogy a szabadedzésen 2:04-et kell mennem. Felmentem és elkezdtem kísérletezni.
A második körben ért a megvilágosodás. A visszafordítókban, ahogy elveszem a gázt teljesen előreesek a tank mellé és annyira beterhelem a motor elejét, hogy emiatt nem tudok fordulni. Hátul tartottam magam a gázelvételnél és a motor dőlt, mint a krumplis zsák. Azonnal térdeltem MINDEN HOL!

Első mért köröm rögtön 2:07, második 2:05. Lejöttem inni (a karom egyből bedurrant) ott a Hadnagy Józsi (a speaker) megtalált. Dorka mondja 2:05 és harmadik vagyok. Na mondom ez szép nap lesz. Visszamentem még egy körre. Fájt a karom, a fékem elfogyott így nem erőltettem. Éreztem, hogy minden kanyarban szép nagyokat döntök, és úgy nagyjából kijön minden. 2:02.7. második hely az edzésen. A célrarában a race chrono szerint +13km/h tettem rá a keddi 2:05,7-es körömhöz képest. 79 vs 92.

Mindenki gratulált, szóval fa**a volt. Persze volt bennem egy olyan érzés, hogy: Vazze! Ezzel küzdöttem ennyit? Akkor ott úgy gondoltam, hogy ha nem csinálok semmi extrát akkor a finomítással nyerek még 1mp. Megjött a Jani kicserélte a fékbetéteimet. (A régire jobban illett már a fékhártya elnevezés). Fogott a fékem addig is csak már nagyon bejött a fékkar és nem volt megnyugtató.

Délben volt az időmérőnk és iszonyat meleg volt. Árnyékban 33 fok, az aszfalt hőmérséklete 58°C! Sajnos az időmérőn nem működött az RC (elnyomkodtam). Az első mért körömben majdnem zakóztam egyet. A lejtős féktávon rámartam a fékre és az új fékbetétek nagyon fogtak. Visszaengedtem, majd megint behúztam. Közben megérkezett a 3-as kanyar és nemtom vagy az eleje indult meg vagy a hátulja de nagyon nagyot csúszott a motor. Ki is mentem a bukótérbe.(2:11.764) Kövi köröm 2:03.3 volt. Lejöttem informálódni meg guminyomást mérni. Balageeval azt sütöttük ki, hogy ezt a 6680-as gumit 1,4-re engedjük üzemi hőfokon hátha nem fog csúszkálni. Nem csúszkált. Mondták mi a köröm, na mondom még két kör és elég. 2:03.440, 2:02.242.

Elégedett voltam és nem is fáradtam ki úgy mint, az első menetben. Nézem a lapot, hogy mi a helyzet hát a harmadik rajtkockába voltam jó. A negyedik helyezett Hahn Peti 2:02.4-et ment de 600-sal. Az első 1000-es 2:01.0-át ment a harmadik meg 2:05-öt szóval egy nagy lyukban voltam. Úgy voltam vele, hogy menjünk végig oszt javítsunk még a köridőn. A dobogó szinte biztos volt.

Na, a verseny előtt betoltam 3 MagneB6-ot meg egy fél zacskó szőlőcukrot és ittam rá a vizet mint egy teve. Még a rajtrácson is vedeltem. A felvezető kör végén majdnem elcsaptam a Kis Vikit. Pont a célrará előtt kezdett el gumit melegíteni én meg mentem rendesen. Hát nem tettem volna be a kezem a két motor közé. (Még egyszer is bocs).

Jött a rajt. Azért imádkoztam, hogy az első két ember menjen el. Ne kelljen amiatt izgulnom, hogy az 1:59-es Kurta elcsap-e a 2-es kanyar féktávján. Nem mondhatnám, hogy jól kaptam el a rajtot, de utána ment a moci, ahogy kell szóval másodiknak érkeztem a féktávra. Úgy voltam, hogy ahol az első fékez, én még ráteszek 10m-t. Na majdnem bele is szálltam hátulról. Szerencsére kisodródott én meg belassultam, így a Kurta pont befért. Próbáltam ragadni rájuk, de sajnos megint elkezdtem hibázgatni így hamar leszakadtam. Mögöttem volt 2db 600-as a Hahn meg a Crazyjoe. A lejtős féktávon majdnem rögtön elszálltam. Már bennem volt, hogy kieresztem a motort, de aztán elfordultam. Túl rövid féktávot akartam venni, ami még ment is volna, de olyan gyorsan raktam kettesbe hogy csikorgott a hátsó kerék és össze-vissza dobálta a seggét. Asszem a második kör végén a célrará előtt bejött mellém a Hahn Peti és én hagytam. A célegyenesben sem vettem vissza, mert bíztam benne, hogy behúz egy jobb köridőbe. A mansellbe sikerült úgy bemenni, hogy becsuktam a jobb szememet, hogy ne lássam mennyire van közel a külső rázókő. Szerintem max.10 centire volt és a térdem végig karcolt. Fostam, mint állat. A következő körben sikerült elfékeznem a cél végét. Akkor láttam, hogy a Crazy ott van mögöttem. Na összekaptam magam és végül is az 5-8 köröm egész jó volt. Úgy a hatodik körtől már úgy elkészültem az erőmmel, hogy a sikán utáni balosba bevágódtam, de már alig bírtam áttenni a jobbosba a motort. Ettől függetlenül a hetedik körben futottam meg a legjobb körömet, ami 2:01.823 lett. Utána még egy 02,9 és végem is volt. A célrarában 150 km/h-nál beváltottam a negyediket olyan fáradt voltam. Nem volt erőm kapaszkodni. (Rendesen 220 km/h-nál szoktam). Utolsó két köröm 2:04-es lett. A motor fa**án működött a gumi nem csúszott különösebben. Valszeg ezzel a gumival megyek a következő versenyre is. Végül is a kilencedik körig a Peti mögött voltam 1-2mp-re lemaradva, de nem voltam támadó helyzetbe.

Szóval negyedik lettem összesítésben, az ezresek között meg a második. Az előző futamon 45mp kaptam az elsőtől, ma meg csak 16-ot.
Asszem, amióta pályázom még nem voltam ilyen elégedett. (ddt500)"

Gratulálunk a versenyzőknek!

A következő futam 2010. augusztus 13-án, pénteken lesz a Hungaroringen.

  

Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr732146790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása