Beszélgetés Steven Frossard-dal

2010.07.22. 14:20 | kawasaki.hu

A két héttel ezelőtt első GP győzelmét megszerző Frossard bizakodva vág bele élete utolsó 5 MX2-es versenyének. A francia versenyző ugyanis ebben a hónapban betöltötte a 23-at, így jövőre már egy osztállyal feljebb az MX1-ben fog indulni. Alább a vele készült interjút olvashatjátok.



K: Steven, az 50. futamig kellett várnod az első GP győzelmedhez. Hogy élted meg a pillanatot?
V: "Már régóta vártam ezt a pillanatot, de nem jött korábban. Ebben az idényben több lehetőséget is elszalasztottam, például Portugáliában, amikor a kormányom eltört az időmérő edzésen, vagy Spanyolországban, amikor a második verseny rajtja után ütköztem. De tudtam, éreztem, hogy meg tudom csinálni, és soha nem adtam fel. Nagy pillanat volt számomra és a CLS csapat számára is, akik azóta támogatnak amióta elkezdtem a GP-ben menni. Tudom, hogy néhány versenyző, mint Roczen vagy Herlings nem várt ennyit az első GP győzelmére, de akárcsak Christophe Pourcel ezek a srácok fenomenálisak, és ez már egy másik történet!"
 
Volt egy kis szüneted, hogy megünnepelhesd ezt a győzelmet?
"Valójában csak a csapat tagjaival mentünk el egy étterembe Svédországban, hiszen utána nekem egyből következett a French Elite forduló, így nem volt sok időm az ünneplésre, pihenésre. Néhány napot otthon töltöttem, de már visszajöttem Hollandiába hogy a következő GP futamra készüljek. Most második vagyok a tabellán Roczen-nel holtversenyben és van még esélyem a bajnokság megnyerésére is."
 
Hogy érzed magad?
"Fizikailag még sosem voltam ennyire felkészült, a svédországi versenyen egyáltalán nem voltam fáradt. A múlt tél óta Willy Linden-nel dolgozom együtt és ő megmondta, hogy nyáron leszek a legjobb formában. Igaza lett és ezért nagyon hálás vagyok neki. Mentálisan is jó formában vagyok, a szezon kezdete óta mondom, hogy képes vagyok a leggyorsabbakkal együtt menni és ezt most be is bizonyítottam. Svédországban az első futamot - már mielőtt Roczen kiállt  - ellenőrzésem alatt tartottam, tudtam, hogy ő most a határain versenyez és hogy nem fog tudni megelőzni. A második versenyben más volt a szitu, akkor a végső győzelemre koncentráltam, ezért hagytam, hogy megelőzzön, nem volt rá szükség, hogy nagyobb kockázatot vállaljak."
 
Az utolsó három GP futamot mindig az első négyben fejezted be, úgy látszik erősebb vagy, mint a szezon kezdetekor?
"A múltban soha nem voltak jó eredményeim az első futamokon, így ebben az évben az volt a célom, hogy biztonságosan versenyezzek, és értékes pontokat szerezzek már a szezon elején. Az idén minden versenyemet befejeztem, tavaly 11-szer kiestem, és ez nem megengedhető, ha bajnok akarsz lenni.
A szezon elején a motort át kellett alakítani a VB előírásainak és ez sok időt elvett, a Pro Circuit Kawasaki merőben más motor, mint a korábbi gépem, ezt is meg kellett szoknom. Hét közben nem a GP motoron gyakorlunk, de a tesztmotor is most már nagyon hasonló."
 
Két homokos verseny lesz a következő öt futamban, hogyan készülsz fel ezekre?
"Kees Van Der Vennel edzek a homokban, ahogy tettem ezt télen is. Több héten keresztül csináltuk és néha nagyon kemény volt, de készen állok rá, hogy mindent meg tegyek az utolsó MX2-es futamokon. Kees-től sokat tanultam, és figyeltem Jeffrey Herlingset is. Valkenswaardben (a 3 futamon Hollandiában) a dobogóra állhattam (3. lett) és ez nagy jutalma volt a munkánknak. Sokat segít az a tény is, hogy egy nagyon jó, erős motorom van. Homokban nagyon nagy szükséged van egy erőteljes motorra, ahhoz hogy versenyképes legyél."
 
Vezeted a francia Elite sorozat is, hogy is van ez?
"Ez a sorozat nem a fő célkitűzésem; én a GP-re koncentrálok és nem akarok bármilyen kockázatot vállalni azzal, hogy francia Elite-ben versenyezünk. Két futamot ki is hagytam, mert nagyon sok versenyünk lett volna egymás után, de volt egy győzelmem Iffendiben és így vezetem a bajnokságot az utolsó futam előtt, ami a Cseh és a Brazil GP futam között lesz. Valójában ez egy jó lehetőség volt arra, hogy a szezon elején többet versenyezhessek, valamint, hogy megszokjam az új motort és a csapat is összerázódjon."

Utolsó szezonod az MX2-ben, készen állsz a váltásra?
"Pillanatnyilag én csak az MX2-re koncentrálok, most ez a legfontosabb a számomra. Biztos vagyok abban, hogy az MX1 nagy kihívás lesz. Tavaly már mentem ebben az osztályban egy versenyt a Nemzetek Viadalán, mindenki tudja, hogy mire vagyok képes ebben az osztályban, még ha nem is gyakoroltam annyit a 450-sel. Nem lesz hátrányom a méretem vagy a súlyom, és szeretem azt a motort. Változás, hogy új csapatom lesz. A CLS-szel 2007 óta dolgozom együtt, olyanok számomra, mint a második családom, viszont ők az MX2-re koncentrálnak, ezért váltanom kell. Boldog vagyok, hogy sikerült nekik GP győzelmet szereznem Svédországban és remélem, hogy a hátra lévő versenyeken is sikeresen szereplünk együtt."

Képek Steven Frossard-ról a Kawasaki Indafotó oldalán

Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg:

blog@kawasaki.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr732168705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása