ZX Kupa - A bajnok szemével.....

2010.04.22. 10:00 | kawasaki.hu

Tegnapi posztunkban már beszámoltunk a ZX Kupával kapcsolatos legfontosabb dolgokról (dátumok, időeredmények, Gilfer akció), ma pedig egy kis ízelítőt szeretnénk adni a versenyek hangulatáról, ami egyúttal egy felhívás is lenne felétek.

Ugyanis terveink szerint a ZX Kupa futamairól rendszeresen közlünk majd beszámolókat, eredményeket a központi weboldalon, illetve itt is, de a verseny beszámolónkon túl szeretnénk bemutatni magukat a versenyzőket, valamint versenyzői és nézői szemmel is átadni az élményt, amit egy motorverseny ad. Ezért, kérünk Benneteket - versenyzők és szurkolók, nézők - hogy írjátok meg a saját beszámolótokat a futamokról és küldjétek el nekünk e-mailben (blog@kawasaki.hu) néhány képpel és vendég posztként feltesszük az írásaitokat.

Kedvcsinálónak álljon itt Zsoldos Zolinak a 2008-as idény 'Ezres' kategória győztesének írása a ZX Kupa futamairól.

A bajnok szemével.....

Sziasztok!

Megnyertem a ZX Kupát! Bevallom nem számítottam rá, csak úgy gondoltam, hogy de jó is lenne! Hát sikerült és kiemelve az utolsó fordulót, néhány gondolatomat megosztanám veletek. Kezdeném a bemutatkozással. Nevem: Zsoldos Zoltán, polgári foglalkozásom építész. Három fiam van, akik szintén motoroznak. Tudjátok, nekem van a szemüveges kutyám is, aki minden versenyen velem van.

Az építészet mellett búvároktatással is foglalkozom, valamint snooker versenyeken is indulunk fiaimmal. Gyerekkorom óta rajongok a motorozásért. Télen crossozunk, újabban pedig a super motozást próbálgatjuk.

Nos nézzük: hogy is volt ez a 2008?

Ez egy jó év volt. Utoljára nyolc évvel ezelőtt álltam a rajtvonalon néhány amatőr kupában. Tavaly ültem újra „nagy vasra” és végig pályanapoztam az évet. Elég gyorsan elléptem az utcai menőktől, de nem tudtam tovább fejlődni önerőből. Vida Tibi volt segítségemre, aki türelemmel és igen jó pedagógiai érzékkel segített. Néhány közös edzés után már négy másodpercet javultam. Tibi szerint 2008-ban simán 2perc alatt kell majd mennem. Sajnos magánéleti problémáim miatt mentálisan nem voltam valami összeszedett és a nagyon fontos fizikai edzések is elmaradtak. Csak egészen kicsit tudtam javítani a köridőkön. A taktika így nem lehetett más, mint biztonságos motorozással az erőmet beosztva az élboly mögött igyekezni a harmadik-ötödik hely környékén. Nem elesni és mindenképpen pontot szerezni, mivel az élen „mindig történik valami”.

Hát történt is a hat futamból legalább háromban. A negyedik futamon én is majdnem „elvéreztem” műszaki hiba miatt. A telómból dőlt az olaj egyenesen a fékre. Szerencsére csak a jobb oldalon, így maradt némi fékhatás. Szomorúan a hatodik helyen csorogtam be. A motorom egyébként 2004-es ZX-10R, minimális átalakítással. Érezni is a különbséget az egyenesekben fiatalabbakhoz képest. Jó lenne jövőre egy legújabb modell, de nem valószínű, hogy belefér a költségvetésbe.

Legkisebb fiam már nagyon szeretne versenyezni és a bátyusoktól örökölt PW-t már kinőtte. A középső fiam Attila idén 125-ben már megvillantotta oroszlán körmeit. Többen megveregették a vállamat mondván: „nem neked lesz új motorod, hanem a fiadnak.” Gondoltam hát próbálja ki a Kawát és a Lime Party-n nagyon szépen ment is vele. Az utolsó forduló előtti pályanapon aztán jól eldobta a célegyenes végi féktávon. Szerencsére fiamnak semmi baja nem lett, de a dédelgetett motorkámon egy ép idom nem maradt és a generátor fedél is kilukadt. Nem vettem észre, hogy a váltókarból is elkopott vagy másfél centi.

Aztán az utolsó futam időmérőjén állandóan lecsúszott róla a lábam és csak a negyedik vagy ötödik rajtkockára tudtam feljönni. Csalódott voltam, mert vezettem a bajnokságot, de csak igen kevés ponttal. Egyértelmű volt, hogy a beérkezési sorrend egyben a végleges dobogós helyezéseket is eldönti. Frits Attila utolérhetetlenül motorozott az időmérőn új 2008-as, gyönyörűen megépített motorján.

Aztán az „égiek” közbeszóltak és a ZX Kupa előtti versenyen elcsúszott. Motorja úgy megsérült, hogy nem lehetett ilyen rövid idő alatt megjavítani. Az első futam előtt egyébként ugyanígy járt, egyszer pedig műszaki hiba miatt kellett kiállnia. Mire felálltunk a rajtrácsra már csak Konczig Csaba volt előttem, és szinte biztos győztesként húzhatta a gázt. Az időmérő első két helyezettje nem tudott elindulni a futamon. Még viccelődtem is Csabával, hogy nem kell olyan gyorsan mennie, csak legyen nyugodt és megfontolt. Megígértem, ha nem így tesz, akkor beesek neki az egyik féktávon, és aztán csak leshet. Jót nevettünk. Az előző Pannónia Ring-i futamon csak az ötödik körben tudott megfogni és a végén majdnem visszavettem a pozíciót.

Most a rajtot mindketten elrontottuk. Én túl óvatos voltam és semmiképpen nem akartam az egyenesben megelőzni az első sorból rajtoló három hatszázas menőt. Túl hamar elspóroltam a gázt és legalább öten bejöttek mellém a célegyenes végén. Még a kigyorsításnál letudtam vagy kettőt, a híd utáni balosban pedig újabb két versenyzőt előztem meg, köztük Konczig Csabát is. Most már a „hatszázas” élboly után loholó Kurta Janit tűztem ki célul. Három kör alatt utol is értem és elkezdtem utazni vele. Nem tudtam, hogy a második körben közben az engem üldöző Csaba a kettes kanyarban elesett. Furcsa volt a hetedik körben, hogy senki nincs mögöttem látótávolságban sem.

Csak a célba érkezés után tudtam meg, hogy kiesett. Kényelmesen megnyertem az „ezresek” futamát és ezzel a bajnokságot is. A dobogóra felvittem Ákos fiamat, aki büszkén hallgatta velem a Himnuszunkat és persze „hű zászlóvivőként” tartotta a kupámat és az oklevelemet.

Az egyetlen versenyző voltam az „ezres” mezőnyben, aki minden futamon pontot szerzett. A kitartás és az egyenletes teljesítmény mellett el kell ismernem, hogy a szerencsének is igen nagy szerepe volt a fiatalabb és gyorsabb versenyzők legyőzésében.

Köszönetet szeretnék mondani fiaimnak és kedvesemnek, akik erőt adtak a küzdelemhez. Szeretném megköszönni Bregyónak motorom szerelését és értékes tanácsait, Vida Tibinek, hogy mesterként foglalkozott velem. Köszönet a Kawasakinak a versenyek szervezéséért és a kereskedőknek, hogy minden futamon értékes ajándékokkal kedveskedtek a versenyzőknek.

Sziasztok! Zsoldos Zoltán

Várunk mindenkit a versenyeken! A Versenyzőknek a Kawasaki Boxokban biztosítunk helyet, de a nézőket is szívesen látjuk. Gyertek, motorozzatok el és szurkoljunk együtt a Kawásoknak.

Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr401940423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása