Kawasaki Élmény - Az élményosztó „terapeuta”

2011.03.01. 22:56 | Vendég Kawás

Kawasakis Játékunkra érkezett Zoli írása egy emlékezetes Kawasakis élményéről.

"Mint sokan mások én is már gyermekkoromban megfertőződtem a benzingőzzel. Imádtam mindent, ami hangos és gyors, azonban a motorok iránti rajongásom plátói maradt, kimerült abban, hogy olvastam róluk az újságban és gyönyörködtem a külföldi rendszámú csodagépekben, amit Pesten vagy a Balatonnál láttam.

Közben teltek az évek és annyi változott a kétkerekűekhez fűződő viszonyomban, hogy robogót béreltem, ha elmentem nyaralni és néha elkapott a lelkesedés, hogy motorozni fogok. Aztán mindig meggyőztem magam, hogy hülyeség, “öreg” vagyok már elkezdeni és úgysem használnám ki, akkor meg minek.

Aztán tavaly történt valami, amikor is arra volt szükségem, hogy lekössem magam és eltereljem a gondolataimat és ekkor - gondolom - szép májusi reggelen J úgy keltem fel, hogy motorozni fogok.

Június végén már a jogsim is megvolt, már csak “a” motor kellett.

Ami biztos volt, hogy Kawasaki - azt még gyermekkoromban eldöntöttem, hogyha egyszer lesz, akkor az és semmi más, meg persze zöld - és sport, mert azok tetszettek. Így lett egy 600-as Ninja.

Néhányan finoman tudtomra adták az aggályaikat, hogy szervizigényes, kidolgozásban a többi japán gyártó után kullog (egy frászt) és távol van egy ideális kezdő motortól. Volt, aki azt mondta, hogy egy kisebb motorral is lenyomnak majd a kanyargós utakon és az “tök” ciki lesz.

Azt én is tudtam, hogy “kicsit” nagy ugrás a semmi után, de nekem csak az kellett, beleszerettem. Ha nem tetszik vagy nem nekem való, később még mindig lecserélhetem egy szelídebb vagy kényelmesebb típusra.

Az meg nem érdekel ha bárki, akár egy kisebb motorral is megelőz. Magamnak veszem azért, hogy ÉN jól érezzem magam rajta és élvezzem a motorozást.

Azóta már több mint 4500 km-t tettünk meg “együtt”. Végigcsináltuk a bejáratás idegőrlő időszakát. Hatodikban 4000 rpm-nél 72 km/h a végsebesség. Az M0-son róttuk a kilométereket esténként és mindenki furcsán nézett, hogy mit poroszkál itt egy hülye talpig bőrben. A kamionosok különösen szerethettek J

Azóta már voltunk a Hungaroringen, mentünk egy nap alatt 600 kilométert (mellékutak, hegyen völgyön és egy kis autópálya), eláztunk párszor, szóval összecsiszolódtunk. Persze van még mit tanulnom, mindig is lesz és tiszteletben tartom, hogy “Ő” az úr.

Rengeteg élményben volt részem, de ebből kettőre nagyon élénken emlékszem.

 

Az egyik még aznap akkor történt, amikor elhoztam a motort a kereskedésből. Egyszer csak azt éreztem, hogy a vádlimnál nem húztam be a zipzárt a nadrágon. Félreálltunk és ahogy leszálltam éreztem, hogy a motor elkezd jobbra dőlni. Még fogtam a kormányt, de hirtelen nem tudtam rendesen megtámasztani a lábam, így kezdett elhúzni a motor. Megijedni se volt időm (persze levert a víz) aztán egy kis birkózás után (mintha az életemért küzdöttem volna) sikerült visszahúzni, mert az út szélén egy nagy árok volt, ahová fejjel lefelé pont be tudott volna esni. Szerencsére nem így történt, de nagyon hosszúnak tűnt az a néhány másodperc. Sose hitte volna el senki, hogy nem menet közben pereceltem. J

 

A másikra sokkal szívesebben emlékszem, ez a bejáratási időszak utolsó kilométerénél történt. Már nagyon vártam, hogy leteljen és végre meghúzhassam a gázkart. Pont egy széles, egyenes, belátható és forgalommentes szakaszon voltam, lassítottam visszaváltogattam és meghúztam a gázt. Éreztem, hogy a kezeim megnyúlnak és elindulok a motor hátulja felé. Erre nem számítottam, mintha fénysebességre kapcsolták volna az Ezeréves Sólymot a Csillagok háborújában. Finoman szólva megilletődtem és a fülemen folyt ki az adrenalin, miközben fülig ért a szám.

Egy Suzuki GS 500 után, amin tanultam és még csak félig sem tekertem el a gázkart, ez teljesen más dimenzió volt.

 

Hogy miért írtam le? Azért, mert szerintem sose késő, hogy beteljesítsük a vágyainkat és nem tudhatjuk, hogy mi sül ki a végén valamiből, amiről azt gondoljuk, hogy nagyon rossz nekünk. Persze ez mindig csak később derül ki."

 

Ha tetszett az élménybeszámoló nyomj egy Tetszik-et és oszd meg barátaiddal is.
Ha kedvet kaptál írd meg (blog@kawasaki.hu) a saját Kawás élményedet és már is a Tied egy 25%-os kedvezményt adó Kawasaki Szerviz Kártya.

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr142702803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása