Kawasaki Élmény - Miért is Kawasaki ZZR

2011.02.17. 16:36 | Vendég Kawás

Kawasakis Játékunkra érkezett Gábor írása, egy emlékezetes Kawás élményéről.

"Igazából én azt szeretném megosztani veletek, hogy miért is lettem Kawás és miért leszek az mindig :-)


Gyerek korom óta motorozom, kisebb nagyobb gépekkel. Volt egy pár év szünet amikor a főiskolára jártam majd kb 5 évvel ezelőtt újra nem bírtam tovább és motor utána néztem.
Pénzem akkor sem volt túl sok erre a hobbira, de elkezdtem keresgélni, adott volt az összeg adott volt hogy minimum 400 cm3 és adott volt, hogy a lehető legjobb motor. A különböző hirdető oldalak szűrőin keresztül különböző típusok kerültek a szemem elé, de meglepő módon a zzr-ek valahogy mindig bele bele kerültek különböző áron évjáratban stb.. A lényeg, hogy ekkor hasított belém a gondolat, hogy zzr, nem is véletlenül, mert hogy a típus 90-óta őrzi többé kevésbé a formáját, leszámítva a 90-es évek közepén történt némi kis változtatást a karosszérián illetve a blokk finomításán. Az ár egy régebbi motor esetén igen csak elfogadható volt és vehettem egy motort ami 400 cm3 de a formáját tekintve hozzáértőket és nem hozzáértőket is megtéveszthet hogy mekkora 400 vagy 600, évjáratban is csak a hozzáértők tudnak számokat mondani, mivel még a 2006-ban gyártott motorok is hasonló felépítésűek, ez a forma öröknek mondható, ellentétben a suzuki, yamaha, stb motorokkal amiken a régebbi típusok esetén igencsak látszik a koruk.
Mondhatni bejártam az egész országot, több darabot is megnéztem, majd Budán a villanegyedben rátaláltam álmaim motorjára. 1990-es évjárat, az első szériából, fekete ami a kedvenc színem motor és autó esetén, 400 cm3 ami a kis szünet után elégnek is tűnt, tehát minden szempontból ideális motor, valamint nem utolsó szempont hogy a műszaki állapota jó pár évvel fiatalabb társait is megszégyenítő volt.

Megszerettem hazavittem és az elmúlt öt évben nagyon sok boldog órát szerzett nekem és a feleségemnek is akivel együtt szoktunk túrázni, nem beszélve a remek társaságról akiket a sportmotor/zzr fórumon keresztül ismerhettem meg.

 

A MOTOR, igen így nagybetűkkel, a szívem csücske lett, a szükséges olajcseréken és kopó alkatrészeken kívül szinte semmit nem kellett rá költeni. Idén tavasszal öt év után volt egy nagyobb szervizen Dunaújvárosban, a Quicksteel szervizben, akiket ugyancsak ajánlani tudok minden zzr tulajdonosnak, ott kapott egy nagyobb szervizt a motor (teleszkópolaj és szimeringek cseréje, hengerfej és szelepek felújítása, kuplung ellenőrzés, olaj és olajszűrő csere, vezérműszíj csere). Összességében ez a nagyobb szerviz és a 6000 km-enkénti olajcsere volt összesen amit a motorra szükségesen költeni kellett. Átalakítani lehetett volna a típus-egyezés miatt akár 600-as -ra meg lehetett volna még a fékeken finomítani radiális munkahengerrel, fémfékcsővel, másfajta betétekkel. A fék átalakítások rá is férnek a zzr-ekre, mert szinte tökéletesen kitalált motor, de talán az egyetlen hibájuk, hogy gyárilag a fékek egy kicsit kevesek még a 400-as megállításához is, melyet utcai használatnál nem is annyira veszünk észre, de menjünk csak fel a Hringre egy Kawasaki nap kapcsán és máris észrevesszük, hogy féktávon igencsak odavernek azok akiknek zx-ük vagy újabb típusuk, vagy zzr-ük van kicsit feltuningolt fékekkel.

Ha már a Kawasaki napnál és az élményeknél tartunk akkor szeretném itt megjegyezni, hogy életem legjobb motoros élményeit ezeken a napokon szereztem a Hringen. Ezúton is köszönöm minden kedves szervezőnek a lehetőséget!!! Reméljük még sok ilyen napon vehetünk részt motoros barátaimmal együtt.


Összességében nagyon nagyon meg voltam elégedve a kis 400-as-al minden kilométerét élveztem a vele töltött túráknak, a céltalan gurulásoknak a környéken és természetesen a Kawasaki által szervezett Kawasaki napoknak a hungaroringen.

Hogy miért is beszélek múlt időben… merthogy a motortól megváltam, nem mintha nem lettem volna vele megelégedve, szomorúan is láttam mikor az új tulaj gurult vele tovább az úton hazafele, viszont kinőttem egy kicsit a 400-ast.

Hogy részemről mi mutatja, hogy mennyire jó ez a típus és mennyire szerethető az nem más minthogy szinte biztos az hogy a következő motorom egy zzr600-as vagy egy z750 lesz melyet már komoly erőfeszítésekkel keresek.

KAWASAKI Forever!
A ZZR találkozóról további hozzászólásokat ITT képeket pedig ITT találtok."

 

Ha tetszett az élménybeszámoló nyomj egy Tetszik-et és oszd meg barátaiddal is.
Ha kedvet kaptál írd meg (blog@kawasaki.hu) a saját Kawás élményedet és már is a Tied egy 25%-os kedvezményt adó Kawasaki Szerviz Kártya.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr642668341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása