Kawasaki Élmény - Miért is Kawasaki ZZR
Kawasakis Játékunkra érkezett Gábor írása, egy emlékezetes Kawás élményéről.
"Igazából én azt szeretném megosztani veletek, hogy miért is lettem Kawás és miért leszek az mindig :-)
Gyerek korom óta motorozom, kisebb nagyobb gépekkel. Volt egy pár év szünet amikor a főiskolára jártam majd kb 5 évvel ezelőtt újra nem bírtam tovább és motor utána néztem.
Pénzem akkor sem volt túl sok erre a hobbira, de elkezdtem keresgélni, adott volt az összeg adott volt hogy minimum 400 cm3 és adott volt, hogy a lehető legjobb motor. A különböző hirdető oldalak szűrőin keresztül különböző típusok kerültek a szemem elé, de meglepő módon a zzr-ek valahogy mindig bele bele kerültek különböző áron évjáratban stb.. A lényeg, hogy ekkor hasított belém a gondolat, hogy zzr, nem is véletlenül, mert hogy a típus 90-óta őrzi többé kevésbé a formáját, leszámítva a 90-es évek közepén történt némi kis változtatást a karosszérián illetve a blokk finomításán. Az ár egy régebbi motor esetén igen csak elfogadható volt és vehettem egy motort ami 400 cm3 de a formáját tekintve hozzáértőket és nem hozzáértőket is megtéveszthet hogy mekkora 400 vagy 600, évjáratban is csak a hozzáértők tudnak számokat mondani, mivel még a 2006-ban gyártott motorok is hasonló felépítésűek, ez a forma öröknek mondható, ellentétben a suzuki, yamaha, stb motorokkal amiken a régebbi típusok esetén igencsak látszik a koruk.
Mondhatni bejártam az egész országot, több darabot is megnéztem, majd Budán a villanegyedben rátaláltam álmaim motorjára. 1990-es évjárat, az első szériából, fekete ami a kedvenc színem motor és autó esetén, 400 cm3 ami a kis szünet után elégnek is tűnt, tehát minden szempontból ideális motor, valamint nem utolsó szempont hogy a műszaki állapota jó pár évvel fiatalabb társait is megszégyenítő volt.
Megszerettem hazavittem és az elmúlt öt évben nagyon sok boldog órát szerzett nekem és a feleségemnek is akivel együtt szoktunk túrázni, nem beszélve a remek társaságról akiket a sportmotor/zzr fórumon keresztül ismerhettem meg.
A MOTOR, igen így nagybetűkkel, a szívem csücske lett, a szükséges olajcseréken és kopó alkatrészeken kívül szinte semmit nem kellett rá költeni. Idén tavasszal öt év után volt egy nagyobb szervizen Dunaújvárosban, a Quicksteel szervizben, akiket ugyancsak ajánlani tudok minden zzr tulajdonosnak, ott kapott egy nagyobb szervizt a motor (teleszkópolaj és szimeringek cseréje, hengerfej és szelepek felújítása, kuplung ellenőrzés, olaj és olajszűrő csere, vezérműszíj csere). Összességében ez a nagyobb szerviz és a 6000 km-enkénti olajcsere volt összesen amit a motorra szükségesen költeni kellett. Átalakítani lehetett volna a típus-egyezés miatt akár 600-as -ra meg lehetett volna még a fékeken finomítani radiális munkahengerrel, fémfékcsővel, másfajta betétekkel. A fék átalakítások rá is férnek a zzr-ekre, mert szinte tökéletesen kitalált motor, de talán az egyetlen hibájuk, hogy gyárilag a fékek egy kicsit kevesek még a 400-as megállításához is, melyet utcai használatnál nem is annyira veszünk észre, de menjünk csak fel a Hringre egy Kawasaki nap kapcsán és máris észrevesszük, hogy féktávon igencsak odavernek azok akiknek zx-ük vagy újabb típusuk, vagy zzr-ük van kicsit feltuningolt fékekkel.
Ha már a Kawasaki napnál és az élményeknél tartunk akkor szeretném itt megjegyezni, hogy életem legjobb motoros élményeit ezeken a napokon szereztem a Hringen. Ezúton is köszönöm minden kedves szervezőnek a lehetőséget!!! Reméljük még sok ilyen napon vehetünk részt motoros barátaimmal együtt.
Összességében nagyon nagyon meg voltam elégedve a kis 400-as-al minden kilométerét élveztem a vele töltött túráknak, a céltalan gurulásoknak a környéken és természetesen a Kawasaki által szervezett Kawasaki napoknak a hungaroringen.
Hogy miért is beszélek múlt időben… merthogy a motortól megváltam, nem mintha nem lettem volna vele megelégedve, szomorúan is láttam mikor az új tulaj gurult vele tovább az úton hazafele, viszont kinőttem egy kicsit a 400-ast.
Hogy részemről mi mutatja, hogy mennyire jó ez a típus és mennyire szerethető az nem más minthogy szinte biztos az hogy a következő motorom egy zzr600-as vagy egy z750 lesz melyet már komoly erőfeszítésekkel keresek.
KAWASAKI Forever!
A ZZR találkozóról további hozzászólásokat ITT képeket pedig ITT találtok."
Ha tetszett az élménybeszámoló nyomj egy Tetszik-et és oszd meg barátaiddal is.
Ha kedvet kaptál írd meg (blog@kawasaki.hu) a saját Kawás élményedet és már is a Tied egy 25%-os kedvezményt adó Kawasaki Szerviz Kártya.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.