Május - Egy izgalmas hónap a Kawasakinál
A legmozgalmasabb hónapon van túl a Kawasaki Racing Team, hiszen a Superbike VB-n, négy hét alatt, három kontinensen, három versenyt rendeztek. Paul Risbriger csapatfőnök mesél a szervezés körülményeiről.
A logisztika és tervezés, a Kawasaki Racing Team-nél nagyon bonyolult feladat, hiszen a személyzet tíz különböző országból érkezik a versenyekre.
Májusban a motorokat és felszereléseket a csapat angliai főhadiszállásáról először az olaszországi Monzába, majd onnan Kyalamiba (Dél-Afrikai Köztársaság) kellett szállítani, majd át az amerikai kontinensre a Miller Motorsports Park versenyre Amerikába.
Ezt csak úgy lehetett összehozni, hogy a szervezést a versenynaptár megismerése után egyből elkezdték. A csapat főnök Paul Risbriger szerint „Első feladat a hotel foglalás, amit ugye már csak a pontos érkezési és távozási időpontok ismeretében lehet megtenni.”
A teljes logisztikai munkát a csapat maga végzi, és csak időnként vonnak be külső segítséget. „A csapat feladata az emberek, eszközök leszervezése a versenyekre. Van a világbajnokságnak hivatalos szállító cégje, de nem kötelező azt használnunk. A legnagyobb kihívást a Monzából Kyalamiba utazás jelentette, mert az összes csomagunkat már vasárnap este el kellett kezdenünk szállítani, hogy legkésőbb szerda reggelre megérkezzenek” – mondta Paul.
"Az idén tovább nehezítette a szállítás leszervezését, az európai légi közlekedést gátló hamu felhő, ami miatt nem tudtunk egyből Milánóból Johannesburgba repülni. A tervünk az volt, hogy a közúton megyünk Zürichbe és onnan repülővel tovább, de mint kiderült a zürichi reptér hétfőn bezárt, így onnan nem tudtunk repülni, szóval nem volt egyszerű eljutnunk Dél-Afrikába.”
A világbajnokság egyértelműen jelentős logisztikai vállalkozás, különösen a nagy gyári csapatoknál, még ha csak az abszolút minimum felszerelést vesszük, akkor is az alkatrészek és a versenymotorok hatalmas mennyiséget jelentenek. "Mi 14 láda felszerelést szállítunk, a teljes tömeg 3500 és 4000 kiló között van és a szállítási árak nagyon magasak. Európából Dél-Afrikába, majd tovább Amerikába és vissza körülbelül 18 euró / kg."
Maguk az áruszállító ládák is igen nehezek, kb. 100 kg / láda plusz súllyal és költséggel kell számolniuk. Szóval alaposan végig kell gondolni, hogy mire is van igazán szükség és mit lehet ilyenkor otthon hagyni. A dél-afrikai és amerikai versenyek közötti szabad hétvége lehetőséget adott rá, hogy a központból pótalkatrészeket küldjenek a versenyre.
A felszerelés logisztikája mellett azonban a személyzet utazásának összehangolása még komolyabb feladat, hiszen a csapat tagjai Spanyolországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Hollandiában, Japánban, stb, stb, élnek és elég bonyolult az összeszervezésük. Még egy utazási iroda is idegösszeomlást kapna ekkora feladattól.
Másrészről azonban a hosszú együttlét, az hogy több egzotikus országba jutnak el, és a különböző a helyszínen felmerülő kihívások jelentősen összekovácsolják a csapatot, ami 17 főből áll, de a versenyzőkkel és családtagjaikkal akár 22 fős is lehet.
Paul szerint "A járatok általában sokkal olcsóbbak, ha oda-vissza vesszük meg a jegyeket, és ha 3-4 éjszakát a helyszínen töltünk. A versenyek között haza küldjük a személyzete, még ha akár csak 1-2 napot töltenek is otthon. Lélektanilag ez nagyon fontos, megtöri az egyhangúságot. Néhányan maradnának inkább, de mi ragaszkodunk hozzá, hogy mindenki menjen haza!”
A május nagyon keményre sikerült, de a KRT csapat jól szerepelt. A következő verseny Misánóban lesz. – egy nagyszerű pályán folytatódnak az európai futamok!
És a műsor kezdődik előröl!
Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.