Május - Egy izgalmas hónap a Kawasakinál

2010.06.16. 12:00 | kawasaki.hu

A legmozgalmasabb hónapon van túl a Kawasaki Racing Team, hiszen a Superbike VB-n, négy hét alatt, három kontinensen, három versenyt rendeztek. Paul Risbriger csapatfőnök mesél a szervezés körülményeiről.



A logisztika és tervezés, a Kawasaki Racing Team-nél nagyon bonyolult feladat, hiszen a személyzet tíz különböző országból érkezik a versenyekre.

Májusban a motorokat és felszereléseket a csapat angliai főhadiszállásáról először az olaszországi Monzába, majd onnan Kyalamiba (Dél-Afrikai Köztársaság) kellett szállítani, majd át az amerikai kontinensre a Miller Motorsports Park versenyre Amerikába.

Ezt csak úgy lehetett összehozni, hogy a szervezést a versenynaptár megismerése után egyből elkezdték. A csapat főnök Paul Risbriger szerint „Első feladat a hotel foglalás, amit ugye már csak a pontos érkezési és távozási időpontok ismeretében lehet megtenni.”

A teljes logisztikai munkát a csapat maga végzi, és csak időnként vonnak be külső segítséget. „A csapat feladata az emberek, eszközök leszervezése a versenyekre. Van a világbajnokságnak hivatalos szállító cégje, de nem kötelező azt használnunk. A legnagyobb kihívást a Monzából Kyalamiba utazás jelentette, mert az összes csomagunkat már vasárnap este el kellett kezdenünk szállítani, hogy legkésőbb szerda reggelre megérkezzenek” – mondta Paul.

"Az idén tovább nehezítette a szállítás leszervezését, az európai légi közlekedést gátló hamu felhő, ami miatt nem tudtunk egyből Milánóból Johannesburgba repülni. A tervünk az volt, hogy a közúton megyünk Zürichbe és onnan repülővel tovább, de mint kiderült a zürichi reptér hétfőn bezárt, így onnan nem tudtunk repülni, szóval nem volt egyszerű eljutnunk Dél-Afrikába.”

A világbajnokság egyértelműen jelentős logisztikai vállalkozás, különösen a nagy gyári csapatoknál, még ha csak az abszolút minimum felszerelést vesszük, akkor is az alkatrészek és a versenymotorok hatalmas mennyiséget jelentenek. "Mi 14 láda felszerelést szállítunk, a teljes tömeg 3500 és 4000 kiló között van és a szállítási árak nagyon magasak. Európából Dél-Afrikába, majd tovább Amerikába és vissza körülbelül 18 euró / kg."
Maguk az áruszállító ládák is igen nehezek, kb. 100 kg / láda plusz súllyal és költséggel kell számolniuk. Szóval alaposan végig kell gondolni, hogy mire is van igazán szükség és mit lehet ilyenkor otthon hagyni. A dél-afrikai és amerikai versenyek közötti szabad hétvége lehetőséget adott rá, hogy a központból pótalkatrészeket küldjenek a versenyre.

A felszerelés logisztikája mellett azonban a személyzet utazásának összehangolása még komolyabb feladat, hiszen a csapat tagjai Spanyolországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Hollandiában, Japánban, stb, stb, élnek és elég bonyolult az összeszervezésük. Még egy utazási iroda is idegösszeomlást kapna ekkora feladattól.
Másrészről azonban a hosszú együttlét, az hogy több egzotikus országba jutnak el, és a különböző a helyszínen felmerülő kihívások jelentősen összekovácsolják a csapatot, ami 17 főből áll, de a versenyzőkkel és családtagjaikkal akár 22 fős is lehet.

Paul szerint "A járatok általában sokkal olcsóbbak, ha oda-vissza vesszük meg a jegyeket, és ha 3-4 éjszakát a helyszínen töltünk. A versenyek között haza küldjük a személyzete, még ha akár csak 1-2 napot töltenek is otthon. Lélektanilag ez nagyon fontos, megtöri az egyhangúságot. Néhányan maradnának inkább, de mi ragaszkodunk hozzá, hogy mindenki menjen haza!”

A május nagyon keményre sikerült, de a KRT csapat jól szerepelt. A következő verseny Misánóban lesz. – egy nagyszerű pályán folytatódnak az európai futamok!
És a műsor kezdődik előröl!

 

Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr862086112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása