Tudtad? (8.) - Az 1640. Kawasaki hajótest
A Kawasaki Heavy Industries, Ltd. 2010. október 22-én útjára indította az Ipsea Colossus teherszállító hajóját a Kobe-i teherkikötőben. Ez a harmadik új tipusú csúcsminőségű teherhajója, de tudtad, hogy ez már az 1640. hajótest, amit a Kawasaki megépített.
Az Ipsea Colossus főbb jellemzői:
1. A hajó sima fedélzettel és öt raktérrel rendelkezik, amely optimális szállítására gabona, szén, érc és acéltermékek szállítására. Négy 30 tonnás fedélzeti daruja van, amik középen a raktér nyílásfedelek között helyezkednek el, hogy segítség a rakomány be-és kirakodását, valamint ezáltal olyan helyen is kiköthet, ahol nincs rakodódaru..
2. A még nagyobb biztonság érdekében a hajó teljes mértékben megfelel a hajótest szilárdságára vonatkozó új teherszállítás szabályoknak (IACS Common Structural Rules).
3. A hajón használt korrózió gátló bevonatok megfelelnek az új ballaszttartály védőbevonat követelményeknek (PSPC) és a festék minősége jobb, mint valaha.
4. A hajónak kettős héjazatú fűtőolaj tartályai vannak, a tenger szennyezés megakadályozása érdekében.
5. Az Ipsea Colossus-on a legújabb technológiát használják a maximális üzemanyag-takarékosság eléréséhez. Így energiatakarékos dízelmotort, rendkívül hatékony hajócsavart, a Kawasaki uszonyos kormánylapát rendszerét (RBS-F), valamint a hajó orrát is úgy tervezték, hogy az csökkentse a hullámok ellenállását. Ezek mind nagyban hozzájárulnak a jobb hajtómű teljesítmény eléréséhez.
6. 197 méter hosszú és 58.000 tonna a bruttó szállítási képessége. A monstrum várhatóan 2011. januárjától kezdi meg a fuvarozást.
Ha megismered a motorkerékpárokat gyártó vállalatot, jobban megérted a Kawasaki motorok filozófiáját is. További hírekért kattints ide.
Érdekesnek találtad? - Oszd meg barátaiddal.
Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.