Kawasaki Ninja ZX-6R tartósteszt I.

2010.12.20. 12:08 | kawasaki.hu

A Superbike Magazin 2010-es számaiban az újság főszerkesztője Hajósi Norbi tesztelte a Kawasaki középsúlyú szupersport motorját. Az újságban havi rendszerességgel publikált beszámolót most itt a blogon is elolvashatjátok. Aki ZX-6R-re vágyik az most betekintést nyerhet, hogy egy profi motorosnak huzamosabb használat során mi is a véleménye a motorunkról.

 

Kawasaki Ninja ZX-6R tartósteszt
Hajósi Norbert - Superbike Magazin főszerkesztő
I. rész: 2010. május - július

2010. május: Amennyit mentem: 300 km. Amit tettem: előszedtem a régi képeket.

Az elmúlt 10 évben négy napnál tovább nem volt nálam Kawasaki, sőt volt olyan év, amikor egyáltalán nem sikerült a zöld márka gépeire ülni. Ennek most vége, ugyanis idén egy ZX-6R lesz a tartóstesztmotorom. Saját flottámban az elmúlt években nem szerepelt a Kawa, pedig komoly kötődésem van a márkához. Az első nagymotorom egy 400-as ZXR volt, majd ezt követte még 3 db ugyanebből a típusból. Az utolsó ZXR egy RR volt, amivel 97-ben versenyezni kezdtem. Abban az időben a ZXR-ek magasan verték a mezőnyt, a síktolattyús karburátorral szerelt, állítható futóműves RR, pedig még ezek között is kincsnek számított. Amikor megvettem a motort, már versenyeztek vele pár szezont, ugyanis a full titán kipufogó és a légszűrő teljes hiánya is erre utalt. Én majdnem két szezont versenyeztem vele, majd miután eladtam, még ment pár szezont, sőt még tavaly is a versenypályán láttam. Azért ez valamit elmond a megbízhatóságról. 

A tartósteszt-motort az egyik újonnan nyílt Kawasaki kereskedésben vehettem át, az M3-as mellett. Valamit tudhatnak a zöldek, mert akkor, amikor mindenki csak nyögdécsel, ők új szalonokat nyitnak. Vajon mi a trükk? Az új motor igazából egy 2008-as modell, amiből most nagyon kedvezményesen tudsz hozzájutni egy 0 kilométeres darabhoz. A többi hatszázashoz képest, mintha egy kicsit kényelmesebb lenne. A kormánycsutkák nyitottabbak, így olyan illúziót kelt, hogy több helyed van a motoron. A plexi elég magasra felér, ezért nagy sebességnél épp, hogy csak egy kicsit kell lebuknod, hogy ne legyenek zavaró szélörvények. Még bőven a bejáratás alatt tartunk, de 1000 után, egy friss olajjal, elviszem a fékpadra, hogy megnézzük, mekkora a ménes.

A Racing Snake of Bugers (száguldó fikakígyók) csapatban két zöldség is volt, valamint egy Honda, amivel a SBK első főszerkesztője (most fordító) Bidnay Matyi – a különcködő – versenyzett. A másik ZXR mögött Tóni, a laptulajdonos feszít. Igen, ő is indult a magyar bajnokság versenyein.


2010. június: Amennyit mentem: 950 km. Amit tettem: megszponzoráltam magam egy új rendszámmal.

Azt mondják, az okos ember más kárából tanul, a többiek a sajátjukból sem. Úgy tűnik, én inkább az utóbbi csoportba tartozom, ugyanis ismét elkövettem egy hibát. Amint elhoztam a Kawát és letámasztottam a garázsba, azon gondolkoztam, hogy érdemes lenne a rendszámot lebiztosítani, nehogy elveszítsem, mint a tavalyelőtti R6-ról. Persze nem tettem, és a következő motorozás után – amikor éppen a tavaly letartóztatott jogsimért mentem Szlovákiába – szomorúan láttam, hogy ez a rendszám is a kutyáké lett. A jogsit persze nem adták vissza, inkább várattak két órát, majd az ügyintéző nyugodtan hazaballagott.

Az ügyeletes tiszt egy óra múlva közölte, jöjjek vissza holnap reggel! A magyar–szlovák barátság tipikus példájának voltam haszonélezője, de mindezek ellenére a jogsi aztán meglett. A közel 500 kilométeres motorozás azért rádöbbentett, hogy ha haladni akarsz, azért forgatni kell a kis hatkilóst. Az autópályán az is leesett, hogy sürgősen be kell szerezzek egy dupla bubis plexit, ami könnyítené a tartós nagy sebességű haladást. A gyári plexi éppen a vállamra és a sisakra vezeti a menetszelet, és nagyon el kell bújni, hogy ne legyen zavaró. Egy magasabb plexi segítene a dolgon. A szlovákiai út érdekes tanulmány volt ahhoz is, hogy meríthessek a szlovák autósok közlekedési moráljából is.
Amint meglátták a Zöldség lámpáját, azonnal félrehúzódtak a leállósáv záróvonalára (persze, ha látták volna a magyar rendszámot, lehet, hogy a felezővonal irányába váltottak volna sávot).




2010. július: Amennyit mentem: 1600 km. Amit tettem: megmérettem, első lánckereket cseréltem.

Ebben a hónapban a Kawa többet járt a versenypályán, mint a közúton. 
A Road and Ride amatőr-kupasorozaton is elindultunk a kis zöldséggel. Mivel ezzel a modellel már motoroztam korábban a Hungaroringen, tudtam, ha az utolsó kettő sebességi fokozatot is akarom használni, rövidíteni kell az áttételt. Gyorsan felhívtam az egyik lánckerék-forgalmazót, és másnap a postás már csengetett is a megrendelt két lánckerékkel. A gyári méretnél egy, illetve két foggal kisebb lánckereket shoppingoltam, és még a postaköltséggel együtt is kijött a mutatvány 10 000 forintból. Az első lánckerék a legolcsóbb módja, hogy tuningold a masinád, mert nagyon ritka, hogy 250-nel száguldozol az autópályán, a kisebb lánckeréknek köszönhetően a motorod sokkal jobban fog gyorsulni.

A magyar versenypályák mindegyikére túl hosszú a gyári áttétel, így elkerülhetetlen, hogy lecseréld a lánckerekeket. A június elején rendezett versenyre még a motor komplett hátulját szétszedtem, ugyanis a hátsó lámpa–index–rendszámvilágítás kombó csatlakozója az első ülés alatt van, ráadásul szépen fel van fűzve a kábelezés, így a nélkül nem tudtam leszerelni a hátsó karácsonyfadísz szettet, hogy ne bontanám le a gép teljes hátulját. A második versenyre már csak a rendszámot szereltem le, de eldöntöttem, hogy beszerzek pár vízálló csatlakozót, majd ezeket elérhető közelbe elhelyezve a hátsó csingilingik leszerelése nem fog több időt igénybe venni, mint amennyi idő alatt megiszol egy forró teát. A versenyek eredményéről inkább nem beszélnék, mert ahogy mentem, az siralmas volt. A Hungaroringen majd 7 másodperccel maradtam el attól az időtől, amit már tavaly kényelmesen tudtam motorozni, Pannónia Ringen pedig a 12 évvel ezelőtti 400-as időmnél mentem 9 másodperccel rosszabbat.

Persze foghatnám a rossz lábamra (és fogom is), de igazság szerint sokkal többet kellene motorozni a pályán, mert az utcai motorozás csak lelassít. A Hungaroringen izgalmasat motoroztunk, egy ZX-10-zel előzgettük egymást, de a Pannónia Ringen légüres térbe kerültem, ugyanis az előttem lévő 3-4 másodperccel ment gyorsabban, míg a mögöttem jövőnél 5 másodperccel voltam jobb körönként. Ezt a versenyt már nem élveztem annyira, mert az első két kör után tök egyedül teljesítettem a távot. Szerencsénk is volt a Pannónia ringi futamon, ugyanis a szabadedzés és az időmérő alatt is nedves aszfalton motoroztunk, de a versenyre felszáradt minden és ragyogó napsütés volt. Mivel az egész országban esőre állt, sokan el sem indultak a versenyre, sőt mi is gondolkoztunk, vajon leszedjük-e a motorokat az utifutiról, de jó döntést hoztunk, és egy kellemeset motoroztunk péntek délután. Ráfért a kupasorozatra már a jó idő, hiszen az első fordulót úgy elmosta az eső, ahogy volt.



Teljesítménymérés
A motor teljesítményét is megmértük ebben a hónapban, és a gyári adatoknak megfelelő 106 lóerőt nyomott a padra a ZX-6. Persze ez elmarad a legújabb modellektől, de bőségesen elég egy jó pályázásra. Főleg, ha az áttételt is rövidíted. Egy foggal kisebb lánckerék a kilométerem órát is jól átveri, ugyanis 234-et mutat, de mindössze 192 km/h-t megy a motor negyedik szabályozásnál.

 

Érdekesnek találtad? - Oszd meg barátaiddal.
Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg:
blog@kawasaki.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr92527697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása