Kawasaki Élmény - Zöld Szív
Kawasakis Játékunkra érkezett Gyula írása, egy emlékezetes Kawás élményéről.
"Örömmel értesültem erről a játékról, remélve, hogy nem csak Kawások fogják olvasni.
1984.márciusában kaptam meg a motor jogsit, azóta rengeteg kétkerekűvel volt már dolgom. Volt KGST-s, kétütemű, négyütemű, egyhengeres, sor kettes, boxer, sor négyes. Aztán hosszú szünet következett, mert jöttek a gyerekek és veszélyes a motorozás. De, ha valakit a benzin bacilus megfertőzött, nem tud meggyógyulni. Így jártam én is.
Először csak egy kis robogó…….., tudod a parkolás és a dugó miatt. Aztán muszáj volt valami gyorsabbat, mert a gázkarról folyton lecsavartam a markolatot és ínhüvelygyulladást is kaptam. A régi gépeket jól ismertem, de most szerettem volna valami újabbat.
A mostani gépekről szinte semmit sem tudtam, ezért az újságok tesztjei alapján döntöttem és vettem egy YBR 125-öt. Hiba volt.
Hamar rájöttem, hogy valami spéci öszvérre van szükségem, ami a városi forgalomban is ügyes és túrázáshoz is elég gyors, jól pakolható, két személynek is kényelmes, olcsó az üzemeltetése. Szóval mindent tudjon. Nézegettem a teszteket, kiállítás, kereskedések stb. Kicsit furán éreztem magam, mert úgy éreztem, hogy senki nem hallgat meg, csak rám akarja sózni a raktáron lévő „akciós” motorját.
Három Japán gyártó típusai közül válogattam, mert a Kawáról mindenki lebeszélt, …azok csörögnek, zörögnek, nincsenek rendesen összepakolva, nem minőség, ilyeneket hallottam és el is hittem. Elhatároztam, hogy nem adom a pénzem, csak ha kipróbálhatom a kiválasztott típusokat mind, aztán döntök. Négy gép jött számításba, CBF 600, Fazer, Bandit és SV650. Fél évig próbáltam tesztmotort szerezni. Hiába voltam Yamaha tulajdonos a Fazert egyik kereskedés se adta ide, nem tudtam kipróbálni. A Hondánál már rugalmasabbak voltak, megbeszéltünk egy időpontot és röpke 40perc várakozás után meg is mutatták a tesztmotort. Pont a motor előnyeit nem ismerhettem meg, mert kaptam egy felvezetőt, aki, 55km/h fölött sokkot kapott és integetett, hogy tartsak nagyobb követési távolságot. Összesen 4 km-t „teszteltem” és megállapítottam, hogy a CBF lassú, erőtlen és nehézkes. A Suzukisok sokkal lazábbak voltak, azt mondták, hogy a Bandit ugyan olyan nehéz dög, mint a CBF, ezért próbáljam egyből az SV-t. Kezembe adták a kulcsot, egy kölcsönadási papírt és azt mondták, hogy egy óra múlva hozzam vissza a gépet. Ugye nem kell mondanom, hogy fülig ért a szám? :) Visszavittem a motort, de a Yamahát nem akarták beszámolni, ezért megbeszéltük, hogy ha eladtam visszajövök.
Feladtam egy hirdetést és arra gondoltam, vajon miért beszéltek le a Kawáról? Mitől féltenek engem? Egyre kívánatosabbá vált a tiltott gyümölcs. Rákerestem a neten, találtam egy telefonszámot és felhívtam. Elmondtam, hogy milyen motort keresek, ügyes városit, gyors túrázót, olcsón fenntarthatót. Arra gondoltam, most megfogtam a srácot, szóhoz sem tud jutni és jó lesz nekem az SV. De tévedtem. Azért hallgatott, mert rám figyelt és a válasza megdöbbentő volt. Semmi olyat nem éreztem, mint a többi kereskedőnél….. majd én megmondom a tutit öregem. Rendkívül udvariasan, mégis úgy mintha régi barátok lennénk, meghívott egy tesztvezetésre. Azt hiszem, mát itt eldőlt, hogy az ő ügyfele leszek, de a motor még jobban letaglózott. ER-6n!!!!!
A tesztnapon szívélyesen fogadtak, csoki, üdítő. Röviden bemutatta a mocit, aztán tempó-tempó, iszkiri, vágta! A felvezetőm egy Z 1000-el mutatta meg az ER-6n előnyeit. Bevitt a sűrűjébe, volt városi forgalom és nagysebesség is. Kb 20 km-t motoroztunk együtt és nagyon nehéz volt az elválás. Alig vártam, hogy hazavihessem. Azóta több mint 20 000. km-t mentem a motorral problémamentesen, nem csörög, nem zörög, jól van összerakva. Ebben a kategóriában a legjobb választás. Igazi mindenes, öröm vele motorozni.
Kiderült, hogy a DMC egy nagycsalád, baráti a kapcsolatunk, nem csak a saját kereskedésem, hanem a szerviz és más kereskedők is szeretettel látnak. Minden típust ki lehet próbálni, beszerzik a szükséges tesztgépet. Megismerhettem a KLX 250-et, az új Z 1000-et, és a GTR 1400-at is. Az esti motorozások és a Lime Partik is felejthetetlenek.
Jelenlegi igényeimnek az ER-6n tökéletesen megfelel, de ha majd egyszer lecserélem, újra Kawát választok"
Ha tetszett az élménybeszámoló nyomj egy Tetszik-et és oszd meg barátaiddal is.
Ha kedvet kaptál írd meg (blog@kawasaki.hu) a saját Kawás élményedet és már is a Tied egy 25%-os kedvezményt adó Kawasaki Szerviz Kártya.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.