Kawasaki Élmény - Öreg Kawa nem vén Kawa
Kawasakis Játékunkra érkezett Attila írása egy emlékezetes Kawasakis élményéről.
"Sziasztok motoros sorstársak!
Az első Kawasakis élményem kb. 3 hete volt, mikor is el kellett vinnem műszakira frissen vásárolt 1982-es Kawasaki GPZ 750-esem.
Az előző tulaj jó barátom, négy évvel ezelőtt is el akarta adni nekem a vasat, ki is próbálhattam. Akkor nem voltam elég tökös hatezer fölé húzatni friss jogsival… most tudtam meg mit hagytam ki. Ott megfogalmazódott bennem a gondolat: nekem sornégyes kell!
Akkor a választásom egy szintén 82-es Honda cbx550-re esett szigorúan anyagi okokból. Nem volt vele semmi baj, csak túl kiszámítható volt, tanulómotornak tökéletes. Kawás srác már akkor mondta: „Egyszer mentél a Kawámmal, úgyis visszajössz majd megvenni.”
Gondoltam, persze-persze, de ahányszor csutkagázt húztam a Hondán, tökéletesen egyenes gyorsulásgörbéje mellett éreztem, hogy valami hiányzik…
Végül is tényleg visszamentem a Kawáért. A tulaj nem árulta sehol, párszor beindította, gurult vele, családtag volt. A srác barátnője a könnyeivel küszködött, mikor eltoltam a japán nemesacélt a sufniból.
És akkor eljött a műszaki, és a csodálatosan fölösleges eredetvizsga napja! Előtte éjjel úgy forgolódtam az ágyban, mint kisiskolás koromban osztálykirándulás előtt.
Kimentem beindítani, kb. mínusz 3 fok volt. Szívatót teljesen kihúztam, ránéztem az indítógombra, és már huhogott is. Magára hagyni az első öt percben lehetetlen, a szívatóval úgy kell játszani, mint egy nővel. Régi Kawás jelenség, hogy a blokk hidegen zuhog, kattog, csattog, de én nem tapasztaltam, legalábbis nem hangosabb, mint a Hondám.
Szóval elmentem a hivatalos eseményekre. Minden zökkenőmentesen ment, ennek ellenére négy órát vettek el az életemből.
A nagy örömre, és a délutáni plusz 3 fokra való tekintettel hazafelé elengedtem a ménest!
A motor szárazon 290 kiló, és 90 lovat ad le a motor, azt gondoltam nem lesz itt semmi meglepő. A mutató „hondásan” kúszott hatezerig, addig csak átlagos bolond motoros voltam. A fejidomot elfelejtettem felrakni, pedig ezután nagy szükségem lett volna rá, ugyanis a motort fenékbe rúgta az oktánszám! Az ujjaim elkezdtek fogyni a markolatról, 180-nál egész testemben reszkettem a hidegtől, de az adrenalin kárpótolt.
Azóta valószínű beszereztem egy arcüreggyulladást, de minden héten kimegyek, felülök a motorra, halkan brümmögök, hogy ne hallja a szomszéd. Úgy várom a tavaszt, mint a messiást, hogy újra elengedjem öreg Kawámból a japán lóerőt, magamból meg a feszültséget! Most én lettem a Kawás srác a faluban, és ha átjön valaki megnézni, boldogan mutatom, hogy lehet egy GPZ-n a fordulatszámmérőből akkufeszültség-mérőt csinálni
Széles utat, 25 fokot, és benzinszagot minden Motorosnak!
Jakab Attila"
Ha tetszett az élménybeszámoló nyomj egy Tetszik-et és oszd meg barátaiddal is.
Ha kedvet kaptál írd meg (blog@kawasaki.hu) a saját Kawás élményedet és már is a Tied egy 25%-os kedvezményt adó Kawasaki Szerviz Kártya.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.