Pillantás a kulisszák mögé - A ZZR Project (3.)

2009.11.11. 13:45 | kawasaki.hu

Hogy készül egy motor? Mik a fejlesztési irányelvek?  Mi a tervezés folyamata? Miért pont egy 'olyan' motort terveztek? Sokan feltettük már ezeket a kérdéseket egy új modell bemutatásakor.

Következő cikk sorozatunkban a jelenlegi legerősebb szériagyártású motor, a Kawasaki ZZR1400 fejlesztésébe pillantunk be. Az előző részekben az Előzményeket (1. rész) és a ZZR-X modellt (2. rész) mutattuk be.

3. rész: Fejlesztési koncepció

Az új ZZR első skicceinek megrajzolása előtt a tervezők alaposan szemügyre vették a Kawasaki három zászlóshajó modelljét: Ninja ZX-10R, Ninja ZX-12R és ZZR1200. Ezek a motorok - a leggyorsabb pályamotor, a legerősebb szériamotor és egy szupersport túramotor - jelentik a Kawasaki csúcsteljesítményének három alappillérét. A tervezők azonban úgy érezték, még valami hiányzik. 

Úgy gondolták, a Kawasakinak szüksége van egy új open-class győztes modellre. Ahogyan azt korábban már írtuk az 1970-es évek óta a Kawasakit az igazán nagyteljesítményű motorkerékpárok gyártójaként tartják számon a világon, és a ZZ-R1100 megjelenése óta hiányzott egy olyan modell, ami világosan követi ezt az irányvonalat.

Éppen ezért az új gépnek nagyon erősnek és ugyanakkor avantgárdnak is kellett lennie.

 

 

A termékfelelős a következő képen emlékszik vissza: "Három izmos modellünk ellenére úgy éreztem, valami hiányzik a palettáról, mivel a nagyteljesítményű imidzsünk kissé már felhígult a három különböző modellen. Eltekintve attól, hogy a túramotorok piaca növekedésnek indult Európában, szerettem volna azoknak az amerikai és japán hard-core ZZR rajongónak is nyújtani valamit, akik megértették a Kawasaki lényegét - valamit, ami nagy, gonosz, és majd kicsattan, hogy Kawasaki. Nem kell a leggyorsabbnak lennie, de minden féleképpen a legerősebbnek. Szükségünk van egy új zászlóshajóra, egy új ZZR-re."

És így kezdődött a ZZR Project. A legfontosabb fogalom a csúcsteljesítmény volt. Az új ZZR azonban nem csak a legerősebb kellett, hogy legyen - bár még a ZX-10R teljesítményét is felülmúlja - hanem fontos szempont volt a kényelem is. Más szavakkal a Kawasaki mérnökeinek folytatniauk kellett a legújabb ZZR DNS láncot - a láncot, mely a legendás erőkirálytól, a Z1-től ered.

Felméréseket végeztek a ZZR három fő piacán, az Egyesült Államokban, Európában és Japánban. Ezekből kiderült, hogy az európai vásárlók túragépet szerettek volna kardánhajtással és széria oldaldobozokkal. Az amerikaiak igénye egyszerű volt: a leggyorsabb motort akarták a kategóriában. A japánok pedig egy hamisítatlan, nyers Kawasakit akartak. A Kawasaki úgy döntött, hogy az amerikai, és a japán igények elegyét hozza létre. Egy másik modellnek kell majd kielégíteni az európai kívánalmakat. Azóta már tudjuk, hogy ez a modell is elkészült.

 

 

Az irányadó elv az új ZZR fejlesztésénél "a legerősebb" volt. A korábbi ZZR kényelmével, és olyan nyers teljesítménnyel, mellyel joggal vívhatja ki újra a "Király" becenevet. Félreismerhetetlenül Kawasakinak kell lennie olyannak, amilyet még nem látott a világ.

A ZZR projektvezető szerint: "Mindannyian egyetértettünk abban, nagyon fontos, hogy az új ZZR kifejezze a Kawasaki prémium márka imidzsét. Ezt kell megtestesítenie a Kawasaki DNS-nek. Továbbá szüksége van egy olyan aurára, mely minőség és stílus tekintetében megkülönbözteti a többi riválisától. A ZZ-R 1100-zal ellentétben itt nem a végsebesség volt az elsődleges cél. Inkább a nagy teljesítmény lett a motor meghatározó tulajdonsága.

 A legnagyobb kihívást azonban az jelentette, hogyan fejezzük ki a Kawasaki csúcsteljesítményének három alappillérét egyetlen motorba."

 

Következő posztunkban az új ZZR dizájn megjelenéséről lesz szó.


 

Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr121529193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződgyík 2009.11.19. 15:08:57

Az egyik blog láttam ilyet concept kocsikkal. A látványvilág egyezet..
Azt nem értem, miért nem EZEK kerülnek ki az utcára? Nem vennék meg?

kawasaki.hu 2009.11.21. 10:55:50

Ezek a skiccek tényleg nagyon eredeti munkák, de még messze állnak a végső verziótól. Csak iránymutatások, elképzelések, sok részlet nincs is kidolgozva rajtuk és valószínűleg motorozhatatlanok is lennének. A tervezés különböző szakaszában folyamatosan módosítani kell az alap ötletet. Ezekről a fázisokról fog szólni a következő posztunk.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása