ZX Kupa 1. forduló - Versenyzői beszámoló

2010.06.10. 10:00 | kawasaki.hu

Múlt héten vasárnap végre elrajtolt a ZX Kupa idei versenysorozata.

Összesen 20 Kawás versenyző kvalifikálta magát a két kategóriában és a verseny remekül sikerült. A Kawasakis boxoknál is remek hangulat volt, de azért elférne még jó néhány Kawás versenyző a rajtkockán. Ami viszont nagyon hiányzott, az a szurkolók hangos éljenzése, a versenyzőknek szóló tapsvihara.

A Ninja tulajdonosokat továbbra is biztatom, hogy induljanak el a ZX Kupán. Ez egy amatőr verseny, ahol nem feltétlen az eredmény a fontos. Mivel a kezdőknek találtuk ki a ZX Kupát, ezért igyekszünk minden segítséget megadni neki. (erről további infót ITT olvashatsz) Az Esti Motorozásokon vagy egyéb nyílt napokon pálya ismeretet szerzett Ninjások, tovább gyakorolhatnak a Berisz álltal szervezett felkészítő edzéseken, a versenyen pedig megtapasztalhatják a versenyzés izgalmát és hangulatát. Biztos, hogy nem ő fogja megnyerni a versenyt, de a következőn már jobb eredménye lesz.

"A leghosszabb út is az első lépéssel kezdődik"

A verseny izgalmát nézőként, szurkolóként is átélheted. Gondolj csak bele, amikor a TV előtt nézed a GP-t, vagy éppen a foci vb-t. Izgulsz, pattanásig feszülsz és orditasz, ha nyert a kedvenced. Na élőben ez még inkább így van. Persze nem akarok senkit sem becsapni, egy amatőr verseny, azért nem egy vizilabad vb döntő, de akkor is nagy élményt ad már pusztán a látvány, amikor ennyi gyönyörő Kawa felsorakozik a rajtrácson, aztán a hangorkán és az első kanyar. Érdemes megnézned!

és hogy milyen egy verseny a versenyző szemszögéből. Olvasd el egy Ninja ZX-10R-es versenyző beszámolóját az első versenyről. (Az írás egy motoros forumon jelent meg és a szerző engedélyével tesszük közzé - Kösz ddt500!)

 

"ZX Kupa.

Reggel elég jó hangulatban mentem ki a ringre. A moci kedveskedett egy egykerékkel az M3-on 3-ból 4-be váltva, f*sza idő 0-a forgalom. 8:10-re értem ki. Több haverral is lepacsiztam majd mentem regisztrálni. Elég gyorsan lement a dolog. Utána leszereltem a tükröt rendszámtáblát és mentem transpanderért meg gépátvátelre. Hát amit ott folyt az nem volt vicces.

Szerintem min. 40 percet elb*sztam ott. A rajtszámok elfogytak, mindenki meg volt hülyülve, én meg nem voltam elég erőszakos. (A leányzó 4x közölte velem, hogy ő nem adhat rajtszámot). Na, mikor meguntam és szóltam, hogy b*zd meg a suzukisok szabadedzése 1 óra múlva lesz, az enyém meg 3 perc múlva mi lenne, ha nem tolakodnátok, akkor meg ja bocs stb. Na mindegy, kaptam rajtszámot kb.2 perc alatt.

Beálltam a Kawások boxába (már mindenki a boxutcában várta a zöld lámpát) és a Jani meghúzta a láncomat. Gumimelegítés/légnyomásmérés meg minden nyista. Kimentem és mentem 5-6 kört. B*szott szarul mentem és úgy beállt az alkarom, mint az ökör. Lejöttem, Jani rámért a gumira. Sok volt benne, ezért eresztett belőle. Még 1 körre futotta és le is intették. 1 esés volt, egy figura beleállt a falba a gyors balosból kifele. Én 2:10.3. Szánalmas.

Na felkerült a motorra a gumimelegítő, meg minden. Jani b*sztatott meg többen is beszóltak, hogy hogyan mentem én 05-öt ha most csak 10 megy? Mondom, reggel van vazze! Az időmérőn az volt a terv, hogy nem megyek ki rögtön, csak 10 perccel a kezdés után és 4-5 kört megyek, de azért most odateszem magam. 06-07 elég, nem kell a gumit koptatni. Na, ennek megfelelően cselekedtem. Ahogy kimenetem rögtön éreztem az elszántságot. Első mért kör 2:10, 2-ik 09, de akkor utolértem egy embert a sikánnál, a harmadik köröm tiszta volt, nem is mentem rosszul, ezért le is jöttem. 2:07.5. Ez az összesített 7-ik helyre volt jó. (Összesen olyan 20-an voltunk) Ezerben a 4-ik voltam. Végül is ekkor még elégedett voltam. Úgy éreztem a versenyen meg lesz a 03-04.

Na a versenyig jó alaposan kipihentem magam. Megjött az Asszony is. Megbeszéltem a Bérczi tesókkal, hogy hol is kéne fékezni rajtolásból a cél végén. Ugye nem vagyok egy nagy rajtoló. Jani azt mondja 100-as tábla, de ne törődjek vele, menjek a többiek után és amikor mindenki fékez én még húzzam neki. Dávid is mondta, hogy ne törődjek semmivel, csak menjek a jobb szélen. Olyan nyugodt voltam, hogy majdnem lekéstem a boxutca nyitást. Nem mondták be. Végül is 1 perccel a zárás előtt kifértem még. Rögtön jól megküldtem a kivezető kört, hogy ne hüljön nagyon vissza a gumi. Szépen beálltam a helyemre, kaptam esernyős lányt meg minden. A felvezető körre indulva 100-nál dobott egy kerót a moci és ez jól is jött mert tökre kiment a fejemből, hogy itt váltani is kell.

(Néhány kép a versenyzőkről és a versenyről.)

A rajt előtt elgondolkoztam, hogy vajh most zöldre indulunk vagy az elalvó pirosra? Úgy döntöttem, hogy az elalvó pirosra elindulok. Na, elaludt a lámpa. A reakcióidőm jó volt és motor is elég jól elindult. Crazy aki a 6-ik helyről indult kicsit jobban rajtolt, meg mögülem egy másik 6 kilós még jobban. De aztán másodikban már elkaptam crazyt, 3-ban meg utólértem egy elsősoros 600-ast meg azt, aki lerajtolt. Éppen egy motornyi hely volt de közben én meg elfelejtettem felvenni a jobb lábamat. Húztam mint valami dragsterpilóta. Pont akkor értem közéjük de a világ minden kincséért el nem engedtem volna a gázt inkább csak behúztam a lábam. Kicsit mindenkit megrázott a menetszél de nem értünk össze. Na úgy 130-ig mertem húzni a gázt majd fékeztem. 2-nak el tudtam volna fordulni, de megfostam két balszélről nagyon borító embertől, ezért beengedtem őket. Téptem a gázt, mint a barom, mondom ezek biztos gyorsabbak nálam, ha tudnám tartani őket az nem lenne rossz. Az első kört a 4-ik helyen fejeztem be és mit látok? Egy néni valami sárga táblával battyog be. Na ez vajon nekem szólt? Leszarom. A cél végén sikeresen elfékeztem magamat és rögtön be is jött elém két másik motor. El is mentek, mint a szél, na mondom mindegy amúgy is lenyomtak volna.

Mentem még egy kört a cél végén megint elfékeztem magamat! Na ekkor már szidtam magamat, mint barom. Bejött elém egy 6 kilós, de a 2-es féktávján dühből visszavettem. A harmadik körben a 3-as kanyart elszélesítettem és a kigyorsításon megint bejött mellém, de aztán a Tizedes tette a dolgát. A 4-ik körtől végig 06-os köröket mentem de állandóan hibáztam. Sikerült 4X is elnéznem a cél végi féktávot. Aztán mit látok? Egy figura megy ki a boxba. Utóbb kiderült, hogy bemozdult a rajtnál és nem ment ki büntire ezért kiintették. Nem tudtam ki az, így nem is törődtem vele. Bénáztam tovább. Az uszodában össze vissza csináltam mindent, de gyakorlatilag 3-4 kanyar kivételével nem volt olyan, amit ne rontottam volna el látványosan. A -3-ban voltam talán jó, meg a sikánban ill. utána bal. Magamhoz képest persze. A mansellt nem vettem 2X ugyan úgy. Volt, hogy jó féktáv nagy tempó, majd, jé elfogy a pálya fékezni kéne. Máskor meg szar féktáv "micsinász!?" nagy kigyorsítás. Ettől függetlenül 3 körrel a vége előtt 1-2mp-re megközelítettem a másik ZX-10R-t.

Teljes erőből küzdöttem, de egyszerűen nem tudtam hibátlan kört menni. Sikánnál beértem utána lemaradtam, a lejtős féktávon megint beértem, majd a -2-ben meg a célrarában lemaradtam. Cél végén megint ráestem, na szóval ott volt az orrom előtt. Az 1-es kanyarból kijövet néha hátranéztem, de csak egy zöld 636-ot láttam és úgy gondoltam jó helyen van ott, szóval nem is ügyeltem rá. Néha hallottam némi 600-as visítást a hátam mögött, de ha más nem is, de a lóerő velem volt szóval húztam neki. Én hajtottam a jobb helyezést. Na nem sikerült. Még egy kör és talán meg lett volna, de nem volt. 9 tizeddel mögötte jöttem be. Még bírtam volna két kört, de dög fáradt voltam. Bal karom megint becsuklott a -2 féktávján. No mindegy azért egy 3-ik helyet ért ez a fosprodukció. Kaptam kupát, ajándékot satöbbi. 2:06.077 volt a legjobb köröm. Az elsőtől kaptam 45 mp-et. Ő 01,1-et ment. Végül is egy pozitív dolog volt a versenyen, hogy még az utolsó körben is tudtam küzdeni. Nem ment, de próbálkoztam. Ha az elején nem szállok el kétszer is, akkor 2-ik vagyok. Evan."

 

Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr872070924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása