ZX Kupa 1. forduló - Versenyzői beszámoló
Múlt héten vasárnap végre elrajtolt a ZX Kupa idei versenysorozata.
Összesen 20 Kawás versenyző kvalifikálta magát a két kategóriában és a verseny remekül sikerült. A Kawasakis boxoknál is remek hangulat volt, de azért elférne még jó néhány Kawás versenyző a rajtkockán. Ami viszont nagyon hiányzott, az a szurkolók hangos éljenzése, a versenyzőknek szóló tapsvihara.
A Ninja tulajdonosokat továbbra is biztatom, hogy induljanak el a ZX Kupán. Ez egy amatőr verseny, ahol nem feltétlen az eredmény a fontos. Mivel a kezdőknek találtuk ki a ZX Kupát, ezért igyekszünk minden segítséget megadni neki. (erről további infót ITT olvashatsz) Az Esti Motorozásokon vagy egyéb nyílt napokon pálya ismeretet szerzett Ninjások, tovább gyakorolhatnak a Berisz álltal szervezett felkészítő edzéseken, a versenyen pedig megtapasztalhatják a versenyzés izgalmát és hangulatát. Biztos, hogy nem ő fogja megnyerni a versenyt, de a következőn már jobb eredménye lesz.
"A leghosszabb út is az első lépéssel kezdődik"
A verseny izgalmát nézőként, szurkolóként is átélheted. Gondolj csak bele, amikor a TV előtt nézed a GP-t, vagy éppen a foci vb-t. Izgulsz, pattanásig feszülsz és orditasz, ha nyert a kedvenced. Na élőben ez még inkább így van. Persze nem akarok senkit sem becsapni, egy amatőr verseny, azért nem egy vizilabad vb döntő, de akkor is nagy élményt ad már pusztán a látvány, amikor ennyi gyönyörő Kawa felsorakozik a rajtrácson, aztán a hangorkán és az első kanyar. Érdemes megnézned!
és hogy milyen egy verseny a versenyző szemszögéből. Olvasd el egy Ninja ZX-10R-es versenyző beszámolóját az első versenyről. (Az írás egy motoros forumon jelent meg és a szerző engedélyével tesszük közzé - Kösz ddt500!)
"ZX Kupa.
Reggel elég jó hangulatban mentem ki a ringre. A moci kedveskedett egy egykerékkel az M3-on 3-ból 4-be váltva, f*sza idő 0-a forgalom. 8:10-re értem ki. Több haverral is lepacsiztam majd mentem regisztrálni. Elég gyorsan lement a dolog. Utána leszereltem a tükröt rendszámtáblát és mentem transpanderért meg gépátvátelre. Hát amit ott folyt az nem volt vicces.
Szerintem min. 40 percet elb*sztam ott. A rajtszámok elfogytak, mindenki meg volt hülyülve, én meg nem voltam elég erőszakos. (A leányzó 4x közölte velem, hogy ő nem adhat rajtszámot). Na, mikor meguntam és szóltam, hogy b*zd meg a suzukisok szabadedzése 1 óra múlva lesz, az enyém meg 3 perc múlva mi lenne, ha nem tolakodnátok, akkor meg ja bocs stb. Na mindegy, kaptam rajtszámot kb.2 perc alatt.
Beálltam a Kawások boxába (már mindenki a boxutcában várta a zöld lámpát) és a Jani meghúzta a láncomat. Gumimelegítés/légnyomásmérés meg minden nyista. Kimentem és mentem 5-6 kört. B*szott szarul mentem és úgy beállt az alkarom, mint az ökör. Lejöttem, Jani rámért a gumira. Sok volt benne, ezért eresztett belőle. Még 1 körre futotta és le is intették. 1 esés volt, egy figura beleállt a falba a gyors balosból kifele. Én 2:10.3. Szánalmas.
Na felkerült a motorra a gumimelegítő, meg minden. Jani b*sztatott meg többen is beszóltak, hogy hogyan mentem én 05-öt ha most csak 10 megy? Mondom, reggel van vazze! Az időmérőn az volt a terv, hogy nem megyek ki rögtön, csak 10 perccel a kezdés után és 4-5 kört megyek, de azért most odateszem magam. 06-07 elég, nem kell a gumit koptatni. Na, ennek megfelelően cselekedtem. Ahogy kimenetem rögtön éreztem az elszántságot. Első mért kör 2:10, 2-ik 09, de akkor utolértem egy embert a sikánnál, a harmadik köröm tiszta volt, nem is mentem rosszul, ezért le is jöttem. 2:07.5. Ez az összesített 7-ik helyre volt jó. (Összesen olyan 20-an voltunk) Ezerben a 4-ik voltam. Végül is ekkor még elégedett voltam. Úgy éreztem a versenyen meg lesz a 03-04.
Na a versenyig jó alaposan kipihentem magam. Megjött az Asszony is. Megbeszéltem a Bérczi tesókkal, hogy hol is kéne fékezni rajtolásból a cél végén. Ugye nem vagyok egy nagy rajtoló. Jani azt mondja 100-as tábla, de ne törődjek vele, menjek a többiek után és amikor mindenki fékez én még húzzam neki. Dávid is mondta, hogy ne törődjek semmivel, csak menjek a jobb szélen. Olyan nyugodt voltam, hogy majdnem lekéstem a boxutca nyitást. Nem mondták be. Végül is 1 perccel a zárás előtt kifértem még. Rögtön jól megküldtem a kivezető kört, hogy ne hüljön nagyon vissza a gumi. Szépen beálltam a helyemre, kaptam esernyős lányt meg minden. A felvezető körre indulva 100-nál dobott egy kerót a moci és ez jól is jött mert tökre kiment a fejemből, hogy itt váltani is kell.
(Néhány kép a versenyzőkről és a versenyről.)
A rajt előtt elgondolkoztam, hogy vajh most zöldre indulunk vagy az elalvó pirosra? Úgy döntöttem, hogy az elalvó pirosra elindulok. Na, elaludt a lámpa. A reakcióidőm jó volt és motor is elég jól elindult. Crazy aki a 6-ik helyről indult kicsit jobban rajtolt, meg mögülem egy másik 6 kilós még jobban. De aztán másodikban már elkaptam crazyt, 3-ban meg utólértem egy elsősoros 600-ast meg azt, aki lerajtolt. Éppen egy motornyi hely volt de közben én meg elfelejtettem felvenni a jobb lábamat. Húztam mint valami dragsterpilóta. Pont akkor értem közéjük de a világ minden kincséért el nem engedtem volna a gázt inkább csak behúztam a lábam. Kicsit mindenkit megrázott a menetszél de nem értünk össze. Na úgy 130-ig mertem húzni a gázt majd fékeztem. 2-nak el tudtam volna fordulni, de megfostam két balszélről nagyon borító embertől, ezért beengedtem őket. Téptem a gázt, mint a barom, mondom ezek biztos gyorsabbak nálam, ha tudnám tartani őket az nem lenne rossz. Az első kört a 4-ik helyen fejeztem be és mit látok? Egy néni valami sárga táblával battyog be. Na ez vajon nekem szólt? Leszarom. A cél végén sikeresen elfékeztem magamat és rögtön be is jött elém két másik motor. El is mentek, mint a szél, na mondom mindegy amúgy is lenyomtak volna.
Mentem még egy kört a cél végén megint elfékeztem magamat! Na ekkor már szidtam magamat, mint barom. Bejött elém egy 6 kilós, de a 2-es féktávján dühből visszavettem. A harmadik körben a 3-as kanyart elszélesítettem és a kigyorsításon megint bejött mellém, de aztán a Tizedes tette a dolgát. A 4-ik körtől végig 06-os köröket mentem de állandóan hibáztam. Sikerült 4X is elnéznem a cél végi féktávot. Aztán mit látok? Egy figura megy ki a boxba. Utóbb kiderült, hogy bemozdult a rajtnál és nem ment ki büntire ezért kiintették. Nem tudtam ki az, így nem is törődtem vele. Bénáztam tovább. Az uszodában össze vissza csináltam mindent, de gyakorlatilag 3-4 kanyar kivételével nem volt olyan, amit ne rontottam volna el látványosan. A -3-ban voltam talán jó, meg a sikánban ill. utána bal. Magamhoz képest persze. A mansellt nem vettem 2X ugyan úgy. Volt, hogy jó féktáv nagy tempó, majd, jé elfogy a pálya fékezni kéne. Máskor meg szar féktáv "micsinász!?" nagy kigyorsítás. Ettől függetlenül 3 körrel a vége előtt 1-2mp-re megközelítettem a másik ZX-10R-t.
Teljes erőből küzdöttem, de egyszerűen nem tudtam hibátlan kört menni. Sikánnál beértem utána lemaradtam, a lejtős féktávon megint beértem, majd a -2-ben meg a célrarában lemaradtam. Cél végén megint ráestem, na szóval ott volt az orrom előtt. Az 1-es kanyarból kijövet néha hátranéztem, de csak egy zöld 636-ot láttam és úgy gondoltam jó helyen van ott, szóval nem is ügyeltem rá. Néha hallottam némi 600-as visítást a hátam mögött, de ha más nem is, de a lóerő velem volt szóval húztam neki. Én hajtottam a jobb helyezést. Na nem sikerült. Még egy kör és talán meg lett volna, de nem volt. 9 tizeddel mögötte jöttem be. Még bírtam volna két kört, de dög fáradt voltam. Bal karom megint becsuklott a -2 féktávján. No mindegy azért egy 3-ik helyet ért ez a fosprodukció. Kaptam kupát, ajándékot satöbbi. 2:06.077 volt a legjobb köröm. Az elsőtől kaptam 45 mp-et. Ő 01,1-et ment. Végül is egy pozitív dolog volt a versenyen, hogy még az utolsó körben is tudtam küzdeni. Nem ment, de próbálkoztam. Ha az elején nem szállok el kétszer is, akkor 2-ik vagyok. Evan."
Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról? Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal