Pillantás a kulisszák mögé - A ZZR Project (2.)
Hogy készül egy motor? Mik a fejlesztési irányelvek? Mi a tervezés folyamata? Miért pont egy 'olyan' motort terveztek? Sokan feltettük már ezeket a kérdéseket egy új modell bemutatásakor.
Következő cikk sorozatunkban a jelenlegi legerősebb szériagyártású motor, a Kawasaki ZZR1400 fejlesztésébe pillantunk be. Eddig megjelent részek: 1. rész: Előzmények
2. rész: A ZZR-X
A ZZR-X koncepció motor bemutatásával a Kawasaki 2003-ban vázolta elképzeléseit az ideális nagysebességű túra motorról.
Már a skicceket nézegetve is egyből észrevehető a kicsit futurisztikus megjelenés, és a több funkciós használati mód kihangsúlyozása.
A végleges koncepciónál látható, hogy a kényelmes nagysebességű motorozást és a könnyed és egyszerű kezelhetőséget szem előtt tartva, a jövő szupersport túramotorja tele lesz élvonalbeli technológiával. Üzemmód-váltó mechanizmusa lehetővé teszi, hogy a vezető kiválassza az utazáshoz legideálisabb üléspozíciót, motor beállításokat és kényelmi funkciókat.
A kúp formájú, peremre szerelt féktárcsák kimagasló hűtési hatékonyságot biztosítanak, míg a szélsebességhez beállítható plexi hatékony szélvédelmet biztosít. A tank középre helyezése hozzájárul a tömeg központosításához és a könnyű kezelhetőséghez. További érdekes jellemzői, például a motorburkolatba beépített kipufogódob és az ülés előtti tágas tároló rekesz.
Ezeknek a fejlett technológiáknak köszönhetően a motoros úgy érezheti, mintha része lenne a motornak, így a motorozás élvezetesebbé válik, mint valaha.
Üzemmódok:
Nagy sebességű túra üzemmód – Oldaldobozokkal felszerelve készen áll a kényelmes és nagy sebességű túrázáshoz.
Túra üzemmód – Az összecsukható háttámla kinyitásával tovább fokozható az utas kényelme és ezáltal alkalmas a hosszú távú túrázásra.
Sport üzemmód - A kormány és a szélvédő alacsonyabbra helyezésével egy sportosabb ülés pozícióval és oldaldobozok nélkül nagy teljesítményű szuper-sport motorként használható.
A ZZR-X funkcionálisan egy sport-túra gép, de agresszív vonalvezetésének köszönhetően kinézetre egy szuper sport gép.
A ZZR-X-et nézegetve ne feledjük, hogy a koncepció motort a 2003-as milánói EICMA Shown mutatta be a Kawasaki. Az azóta eltelt időszakban az akkori koncepcióból mára már sok minden (Pl: motorosan állítható szélvédő, üzemmód váltási lehetőség) megjelent a széria motorokon is.
Következő posztunkban a ZZR1400 fejlesztési koncepciójáról lesz szó.
Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról?
Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.