Pillantás a kulisszák mögé - A ZZR Project (2.)

2009.08.28. 12:00 | kawasaki.hu

Hogy készül egy motor? Mik a fejlesztési irányelvek?  Mi a tervezés folyamata? Miért pont egy 'olyan' motort terveztek? Sokan feltettük már ezeket a kérdéseket egy új modell bemutatásakor.

Következő cikk sorozatunkban a jelenlegi legerősebb szériagyártású motor, a Kawasaki ZZR1400 fejlesztésébe pillantunk be. Eddig megjelent részek: 1. rész: Előzmények

2. rész: A ZZR-X

A ZZR-X koncepció motor bemutatásával a Kawasaki 2003-ban vázolta elképzeléseit az ideális nagysebességű túra motorról.

Már a skicceket nézegetve is egyből észrevehető a kicsit futurisztikus megjelenés, és a több funkciós használati mód kihangsúlyozása.

 

 

 

A végleges koncepciónál látható, hogy a kényelmes nagysebességű motorozást és a könnyed és egyszerű kezelhetőséget szem előtt tartva, a jövő szupersport túramotorja tele lesz élvonalbeli technológiával. Üzemmód-váltó mechanizmusa lehetővé teszi, hogy a vezető kiválassza az utazáshoz legideálisabb üléspozíciót, motor beállításokat és kényelmi funkciókat.

A kúp formájú, peremre szerelt féktárcsák kimagasló hűtési hatékonyságot biztosítanak, míg a szélsebességhez beállítható plexi hatékony szélvédelmet biztosít. A tank középre helyezése hozzájárul a tömeg központosításához és a könnyű kezelhetőséghez. További érdekes jellemzői, például a motorburkolatba beépített kipufogódob és az ülés előtti tágas tároló rekesz.

Ezeknek a fejlett technológiáknak köszönhetően a motoros úgy érezheti, mintha része lenne a motornak, így a motorozás élvezetesebbé válik, mint valaha.  

Üzemmódok:
Nagy sebességű túra üzemmód – Oldaldobozokkal felszerelve készen áll a kényelmes és nagy sebességű túrázáshoz.
Túra üzemmód – Az összecsukható háttámla kinyitásával tovább fokozható az utas kényelme és ezáltal alkalmas a hosszú távú túrázásra.


 

 

 

 

 

Sport üzemmód - A kormány és a szélvédő alacsonyabbra helyezésével egy sportosabb ülés pozícióval és oldaldobozok nélkül nagy teljesítményű szuper-sport motorként használható.

 

A ZZR-X funkcionálisan egy sport-túra gép, de agresszív vonalvezetésének köszönhetően kinézetre egy szuper sport gép.

A ZZR-X-et nézegetve ne feledjük, hogy a koncepció motort a 2003-as milánói EICMA Shown mutatta be a Kawasaki. Az azóta eltelt időszakban az akkori koncepcióból mára már sok minden (Pl: motorosan állítható szélvédő, üzemmód váltási lehetőség) megjelent a széria motorokon is.

Következő posztunkban a ZZR1400 fejlesztési koncepciójáról lesz szó.


Kérdésed, észrevételed, véleményed van a blogról vagy a Kawasakiról?

Kommentezz vagy írd meg: blog@kawasaki.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kawa.blog.hu/api/trackback/id/tr241357313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IP.Billy 2009.10.26. 15:30:12

Nekem ez már sok! Túl futurisztikus. Szeretnék egy új retro kawát látni pl. sornégyes, léghűtésest (z1000retro)!

KX 2012!

Kawasaki a Facebookon

Kawasaki a Twitteren

Friss topikok

Címkék

2011 (33) élmény (22) energy (2) er 6n design verseny (17) esti motorozás (4) expo és börze (6) facebook (20) felmérés (2) film (14) girl (2) hírek (1) interjú (1) játék (26) kawa (16) kawasaki (89) khi (3) kimi (1) kx (9) lime party (5) modellek (18) monster (2) múzeum (5) mx (9) nasa (1) nextninja (6) ninja (21) räikkönen (1) ruházat (1) social media (27) superbike (8) szupersport (4) teszt (1) tom sykes (2) tudtad? (14) újdonság (2) vermuelen (1) versenysport (19) villopoto (2) wsbk (17) z (5) z1000sx (1) z750 (1) z750r (1) zx 10r (10) zx 6r (3) zx kupa (9) zzr (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása